پانل سیمانی الیاف دار با کاربری متنوع !

پانل سیمانی الیاف دار با کاربری متنوع !

فهرست مطالب

مقاوم ترین مصالح ساختمانی که به تازگی وارد بازار شده و طرفداران زیادی را به سمت خود هدایت می‌کنند، بر اساس تکنولوژی و پایه علمی طراحی و تولید می‌شوند. همین باعث شده تا نه تنها ساختمان سازی به روشی نوین انجام شود، که میزان تخریب، خسارات و هزینه‌های مضاعف به طور چشمگیری کاهش یابد.                                    پانل سیمانی الیاف دار
از سوی دیگر بیشتر سازندگان و حتی معماران نیز بدنبال محصولاتی هستند که ضمن ایجاد ظاهری شیک و مدرن و تاثیر گذاری در زیباسازی شهری، از ویژگی‌های منحصر بفردی نیز برخودار باشد. زیرا مصالح سنتی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت مزایای محدودی داشته و پس از گذشت مدتی نیاز به ترمیم یا بازسازی و نوسازی داشتند. و همین در نهایت منجر به کاهش طول عمر بنا یا عناصری که در ساختمان اجرا شده بود، می‌شد.

خوشبختانه ظهور مصالح ساختمانی جدید و البته کاربری باعث شده هم ساخت و ساز پیشرفت داشته باشد و هم بناها طول عمر بیشتری داشته باشد. طراحی و اجرای بناهای امروزی تفاوت بسیاری با گذشته داشته و متناسب با نیازهای مالکان انجام می‌شود. همین موجب می‌شود تا ساخت و ساز نیز با گذشته تفاوت بسیاری داشته باشد و البته موجب رضایت سازندگان، معماران و مالکان شود. در این مطلب از وی سمنت با ما همراه باشید تا یکی از محصولات کاربری که این روزها در بازار ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد را به شما معرفی نماییم.

پانل سیمانی الیاف دار چیست ؟

پانل سیمانی الیاف دار چیست ؟

پانل سیمانی الیاف دار که به فایبر سمنت برد (سمنت برد) نیز معروف است، از سری محصولات نوین کاربردی بوده که در کشورهای پیشرفته به صورت گسترده در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از مواد اولیه پایه یعنی: سیمان، آب و الیاف طبیعی و بعضا مصنوعی تولید می‌شود. مزایای سمنت برد بی‌شمار بوده و همین باعث می‌شود تا به سادگی جایگزین مصالح ساختمانی سنتی که در نازک کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، شود.

فایبر سمنت برد به عنوان محصول دوستدار محیط زیست معرفی می‌شود. زیرا برای تولید این متریال به طبیعت آسیبی وارد نخواهد شد و حتی کاربرد آن نیز باعث آسیب به محیط زیست نمی‌شود. این امر موجب شده تا کشورهای پیشرفته بیش از پیش به این محصول در ساخت و ساز توجه داشته و آن را جایگزینی مصالح تهدید کننده برای طبیعت قرار دهند.
الیاف سلولزی در مواد اولیه برای تولید این محصول باعث افزایش مقاومت آن در برابر عوامل فیزیکی- محیطی خواهد شد. بنابراین مواردی همچون: شرایط جوی ناپایدار از جمله رطوبت شدید یا بارش باران، همینطور گرما یا تابش متداوم نور خورشید، تهدید برای آسیب به این متریال محسوب نمی‌شود. در برابر حشرات و موریانه‌ها مقاوم بوده و دچار ترک خوردگی یا پوسیدگی نخواهد شد.

موارد کاربرد پانل سیمانی الیاف دار چیست ؟

یکی از اصلی‌ترین مزایای سمنت برد، چند کاربره بودن آن است. به این معنا که می‌توان این محصول را در زمینه‌های متعدد مراحل ساختمان سازی از سقف تا کف و … اجرا کرد. سمنت برد در با ابعاد و ضخامت متفاوت تولید می‌شود و این امکان استفاده از محصول را در موارد زیر امکان پذیر می‌نماید که عبارتند از:

موارد کاربرد پانل سیمانی الیاف دار چیست ؟

سایدینگ با پانل سیمانی الیاف دار

سایندینگ نوعی نمای ساختمان بوده که در کشورهای پیشرفته و برای محافظت از بنا اجرا می‌شود. در این نوع از نما که به روش خشک نصب و اجرا می‌شود، فایبر سمنت برد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کمترین زمان ممکن نصب و اجرا شده و ظاهر ساختمان را شیک و مدرن خواهد کرد. در کشور ما این نما با نام نما کرکره‌ای نیز معروف است.

سقف کاذب با پانل سیمانی الیاف دار

از دیگر موارد کاربرد ورق سیمانی، سقف کاذب سمنت برد است. این مورد بیشتر در مراکز بزرگ با متراژ بالا مانند: سقف بیمارستان، سقف اتاق سرور یا سقف اتاق برق و … انجام می‌شود. از ویژگی‌های ان می‌توان به پنهان کردن تاسیسات و سیم کشی یا نازیبایی‌های موجود در سقف اصلی اشاره کرد. ضمن اینکه دسترسی به موارد ذکر شده با اجرای این نوع سقف کاذب به راحتی امکان پذیر است.

کفپوش با پانل سیمانی الیاف دار

کفپوش سمنت برد نیز بیشتر برای مراکز بزرگ همچون: کفپوش بیمارستانی، کف کاذب اتاق برق یا کفپوش اتاق سرور و از این دست اشاره کرد. این نوع کفپوش نیز امکان دسترسی به قسمت زیرین را فراهم خواهد کرد. در صورت اجرای برق کشی یا لوله کشی از کف، این کفپوش به دلیل برخورداری از ارتفاعی استاندارد هنگام نصب، دسترسی شما به همه این موارد را امکان پذیر خواهد کرد.

سقف شیروانی با پانل سیمانی الیاف دار

در مناطق با رطوبت بالا همراه با بارش زیاد، سقف شیروانی گزینه‌ای اصلی و لازم برای ساختمان یا ویلا محسوب می‌شود. بنابراین باید از محصولی استفاده کنید که رطوبت را جذب نماید. سقف شیروانی سمنت برد بهترین انتخاب و جایگزینی مناسب برای مصالح سنتی بوده که برای این منظور استفاده می‌شود.

نماپوش با پانل سیمانی الیاف دار

نوع دیگری از نمای ساختمان که با سنت برد قبل اجراست، نمای ساده سیمانی بودده که به سرعت نصب و اجرا خواهد شد. این نما همچون سایدینگ می‌تواند از بنای شما حال چه ساختمان مسکونی یا تجاری- اداری باشد یا ویلایی و …، به بهترین شکا ممکن محافظت خواهد کرد. به‌علاوه ظاهری سیمانی و ساده دارد که در کنار دیگر متریال‌ها مانند چوب یا شیشه و … جلوه زیبایی خواهد داشت.

تمامی موارد ذکر شده با پانل سیمانی الیاف دار به صورت گسترده تنها در یک پروژه یا به صورت تکی در متراژهای مختلف قابل اجرا خواهد بود. این محصول منحصر بفرد و دوستدار محیط زیست بهترین انتخاب به عنوان متریالی نوین و کاربردی خواهد بود. مزایای بی‌شمار آن باعث می‌شود تا جایگزنی مناسب برای مصالح سنتی باشد. شما می‌توانید با استفاده از این محصول نه تنها در هزینه‌ها صرفه جویی خواهید کرد که سرمایه گذاری بلند مدت خواهید داشت. زیرا سمنت برد از سری متریال‌هایی بوده که نیازی به تعمیر یا نگهداری نخواهد داشت.

پانل سیمانی الیاف دار با کاربری متنوع !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا