چگونه خانه ویلایی بسازیم ؟

چگونه خانه ویلایی بسازیم ؟

فهرست مطالب

درست است که این روزها ساخت و ساز خانه ویلایی مانند آپارتمان رواج ندارد، اما طرفداران خاص خود را دارد. این سبک از ساختمان سازی بیشتر به دلیل برخورداری از فضای دسترس برای معماران و طراحان، با ایده‌های شیک و متفاوتی همراه است. اغلب افرادی که سرمایه هنگفت در دست دارند، بدنبال ساخت خانه ویلایی هستند. این امر باعث شده تا سبک زندگی آپارتمان نشینی، پیشرفت بیشتری به نسبت خانه‌های ویلایی داشته باشد. زیرا برای ساخت آپارتمان، هزینه بسیاری کمتری در مقایسه با منازل ویلایی نیاز است.

در این مطلب از وی سمنت قصد داریم به نکاتی اساسی برای ساخت خانه ویلایی اشاره کنیم. اگر شما دستی بر ساخت و ساز داشته و در این زمینه حرفه‌ای هستید، قطعا می‌دانید که برای انجام آن نیاز به تجربه خواهد بود. اما اگر تازه این فعالیت را آغاز نموده و تصمیم دارید در آن حرفه‌ای شوید، بهتر است قبل از هر اقدامی به کسب اطلاعات در اینباره بپردازید.
به یاد داشته باشید که در ابتدا باید یک جمع بندی منظم و کلی از ایده‌ای که در ذهن پرورانده‌اید، داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر مسیر ساخت خانه رویایی‌تان را پشت سر بگذارید. به‌علاوه شاید شما ویلا داشته باشید و تنها قصد بازسازی یا مدرن سازی آن را داشته باشید. در هر صورت باید بدانید که از کجا شروع و در کدام نقطه کار را به پایان برسانید.

دقت به ابعاد و متراژ در ساخت خانه ویلایی

از آنجایی که ساخت خانه ویلایی کار آسانی نیست و نمی‌توان آن را به راحتی پیش برد، برای رسیدن به بهترین نتایج باید با نظریه‌هایی که دارید را با افراد مجرب در این زمینه بیان کنید. کارشناسان به شما خواهند گفت که از ابعاد و متراژی که در اختیار دارید چگونه بهترین بهره را ببرید. یا چگونه می‌توان ایده‌هایی که در ذهن خود خلق کرده‌اید را با استانداردهای لازم و طبق قوانین به واقعیت تبدیل کنید. در نظر گرفتن ابعاد و متراژ بنا هنگام ساخت آن، به شما کمک می‌کند که تعداد اتاق خواب یا ابعاد پذیرایی را مشخص کنید. برای مثال زیربنا را با مساحتی کمتر در نظر بگیرید و باقی فضا را به حیاط تبدیل کرده و با محوطه سازی ویلا از فضای باز و بیرونی آن لذت ببرید.

نکاتی برای ساخت خانه ویلایی

در حالی که طراحی برای ساخت ویلا به راحتی قابل شخصی سازی است، اما قطعا زمین‌های با متراژ بلاتر قطعا، حریم خصوصی بیشتری را فراهم می‌کند. این امر برنامه‌ریزی برای ایده‌های مناسب ایجاد فضاهای اضافه در ویلا مانند: تراس یا بالکن، حیاط، پاسیوهای بزرگ، باغ‌های مجلل و… فراهم خواهد کرد. حتی قسمت‌های کوچکتر را نیز می‌توان به طور خلاقانه‌ای برای سبک ویلا سفارشی کرد. تمامی اسن موراد بستگی به سلیقه و همینطور بودجه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته‌اید خواهد داشت.

دقت به مصالح کاربردی در ساخت خانه ویلایی

از نکات دیگری که باید به آن دقت کنید، انتخاب محصولاتی است که برای ساخت خانه ویلایی در نظر می‌گیرید. امروزه مصالح متنوع با ویژگی‌های بسیار متفاوتی به بازار عرضه شده است. برای مثال متریال‌های چند منظوره مانند محصولات سمنت برد که کامپوزیتی بوده و دوستدار طبیعت هستند. باید به این نکته توجه کنید که اگر بدنبال منزلی مدرن هستید، قطعا برای ساخت آن نیز باید از مصالح مدرن استفاده کنید. با این کار نه تنها خانه ویلایی‌تان شیک، ساده و در عین حال مدرن ساخته می‌شود که بدلیل برخورداری از محصولاتی با ویژگی‌های منحصر بفرد، طول عمر بنا نیز افزایش می‌یابد.

دقت به بودجه مورد نظر برای ساخت خانه ویلایی

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد ساخت خانه ویلایی عموما برای صرف هزینه‌های هنگفت همراه است که قطعا شما در جریان آن قرار گرفته و سپس تصمیم به اجرای این امر گرفته‌اید. اما این امکان فراهم است تا بتوانید با انتخاب دقیق و اصولی مواردی مانند: انتخاب مصالح، مشاوره با کارشناس یا طراح و معمار و … هزینه‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهید. شما باید ابتدا با سرمایه خالصی که برای ساخت ویلا در نظر دارید، محاسبه دقیقی برای کاهش هزینه‌ها داشته باشید. بنابراین بهتر است بودجه را طوری صرف کنید تا بتوانید آن را برای بخش‌های متعدد ساخت و ساز هزینه کرده و اواسط کار به مشکل برنخورید. مثلا می‌توانید با کمی تحقیق ارزانترین سقف ویلا را با محصولی مناسب و مستحکم با طول عمر بالا اجرا کنید.

ساخت خانه ویلایی

دقت به مکان مورد نظر برای ساخت خانه ویلایی

موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در ساخت ویلا است. شما زمان زیادی را در آنجا سپری خواهید کرد و حتی شاید تصمیم به این داشته باشید که تمام عمر را در خانه ویلایتان سپری کنید. بنابراین مهم است که تعدادی از موراد را گزینش کنید مانند: شما نمی‌خواهید از شهر یا مرکز شهر دور شوید و نیاز به دسترسی به اماکن و مراکز مختلف خواهید داشت. اما شاید این ترجیح را هم نداشته باشید که خیلی نزدیک به یک مرکز توریستی شلوغ باشید. منطقه مورد نظر را بشناسید و نقاط و دسترسی محلی آن را بیابید. این نکته باعث می‌شود تا با شناخت منطقه‌ای که برای ساخت ویلا در نظر دارید، نقاط قوت و ضعف آن را بیابید. برای مثال: شاید بعدها تصمیم به فروش ملک بگیرید و بهتر است دقت کنید که ساخت ویلا در منطقه شما با افزایش قیمت روبرو خواهد شد یا خیر.

دقت به استهلاک و سبک معماری در ساخت خانه ویلایی

قطعا سبک معماری که شما برای ساخت خانه ویلایی خود در نظر می‌گیرید، بر استهلاک و فرسودگی سریع‌تر یا دیر هنگام آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. خانه ویلایی از این قاعده مستثنی نیست که به علت نزدیک بودن هرچه بیشتر به سطح زمین، قطعا رطوبت بیشتری را جذب خواهد کرد. همین امر نیز موجب فرسودگی سریع‌تر ملک در مقایسه با آپارتمان خواهد شد. بنابراین با انتخاب صحیح سبک معماری که برای ساختمان ویلایی خود در نظر می‌گیرید و نیز نوع مصالح مقاوم و مستحکم، می‌توانید در این مورد موثر باشید.

این را به یاد داشته باشید که در تمام طول مسیر انتخاب‌هایی متنوعی در سطح نوسازی یا کیفیت دکوراسیون وجود دارد. اغلب، انتخاب‌های ارزان‌تر در همه موارد از: سیستم گرمایش و سرمایش گرفته تا مکانیک استخر و غیره به دلایلی ارزان‌تر هستند. بنابراین کیفیت را هرگز قربانی قیمت نکنید. هنگامی که کارها به اتمام می‌رسد، بازگشت به عقب و تغییر یا تعمیر بسیار سخت خواهد بود. بنابراین مطمئن شوید که با تامین کنندگان با کیفیت و همینطور مواد و محصولات با کیفیت کار می‌کنید.

چگونه خانه ویلایی بسازیم ؟
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا