۱۵ نکته مهم که طراحی خارجی نمای ساختمان را متحول می کند

15 نکته مهم که طراحی خارجی نمای ساختمان را متحول می کند

فهرست مطالب

برای اینکه پروژه‌های طراحی خارجی نمای ساختمان موفقیت بلندمدت را تجربه کنند، تهیه پیش‌نویس طرح‌های ساختمانی مناسب که سرمایه‌گذاری محکمی را برای سال‌های آینده به همراه خواهد داشت، ضروری است. این به معنای انتخاب مواد و مصالح آزمایش شده و واقعی است که عملکرد بی‌عیب و نقصی را سال به سال ارائه می‌دهد.
وجود محصولات فایبر سمنت برد این امکان را فراهم کرده تا مالکان و معماران بتوانند، بدون هیچ نگرانی پروژه‌های موفقیت آمیزی و متفاوتی داشته باشند.

برخورداری از یک نمای بیرونی بادوام برای هر بنا و ساختمان حیاتی است تا ظاهری خوب و جذابیت محدود ایجاد کند و حفاظت مداوم از ساختمان را فراهم کند. منازل با طراحی خوب، می‌توانند بدون ترفندهای معماری نیز زیبا باشند. در بسیاری از موارد، سادگی طرحی کلیدی است. به‌علاوه، یک طراحی ساده می‌تواند تا سال‌ها منجر به پس انداز شود که می‌توانید آن را دوباره در قسمت‌های دیگر منزل سرمایه گذاری کنید.

مانند همه قوانین، استثناهایی وجود دارد. این اصول کلی را می‌توان در اکثر سبک‌های ساختمانی در بسیاری از نقاط کشور اعمال کرد. درک آنها به شما کمک می‌کند تا بفهمید چرا برخی از طراحی‌های ساختمان نسبت به دیگران احساس بهتری برای شما دارند. در این مطلب از وی سمنت با چند نکته برای طراحی نمای بیرونی ساختمان آشنا شوید.

طراحی خارجی نمای ساختمان با محصولی جدید

سمنت برد یا ورق سیمانی الیاف دار محصولی جدید در کشور ما محسوب می‌شود. با این حال سال‌های زیادیست که در کشورهای پیشرفته به خصوص به صورت فایبر سمنت برد سایدینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متریال دوستدار محیط زیست بوده و به همین علت مورد استقبال قرار گرفته است. چند منظوره بودن آن نیز باعث شده تا در زمینه‌های متعدد استفاده شود

قرار گرفتن روزانه نمای بیرونی ساختمان و مجارت دائم با هوای آزاد یکی از مواردیست که هنگام انتخاب مصالح ساختمانی جدید باید مورد توجه قرار گیرد. ورق سیمانی در برابر آتش، رطوبت و آب و هوا مقاوم است و متریالی مناسب برای نمای ساختمان خواهد بود. این بدان معنی است که نیازهای تعمیر و نگهداری به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و نگهداری ملک تجاری را بسیار آسان‌تر می‌کند.

به‌علاوه، افزایش مقاومت در برابر آتش‌سوزی می‌تواند یک مزیت بزرگ برای مالکان باشد که در صورت گسترش آتش و کنترل نشدن آن، چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند. بنابراین محافظت بیشتر از نمای بیرونی با کاربرد ورق سیمانی همیشه یک انتخاب ایده‌آل است. اگر نمای بیرونی آسیب ببیند یا به دلیل چالش‌های آب و هوایی فرسوده به نظر برسد، می‌تواند عواقب بسیاری در پی داشته باشد و آسیب زیادی ببینند. سمنت برد یا ورق سیمانی دوام و محافظت بیشتری را ارائه می‌دهد تا ساختمان را جذاب و تمیز نگه دارد.

طراحی خارجی نمای ساختمان بی نظیر با رعایت ۱۵ نکته

طراحی خارجی نمای ساختمان بی نظیر با رعایت 15 نکته

یک نمای بیرونی ساختمان زیبا تنها به زیبایی‌شناسی مربوط نمی‌شود بلکه به نحوه پیاده‌سازی و دوام آن نیز مربوط است. شما می‌خواهید مطمئن شوید که بیشترین بهره را از نمای بیرونی ساختمان خود می‌برید تا بتوانید سال‌ها از آن لذت ببرید. در ادامه مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که شما باید بدانید تا انتخاب‌های هوشمندانه و ساده‌ای برای طراحی بیرونی ساختمان داشته باشید.

۱.از قبل برنامه ریزی کنید

قبل از شروع هر پروژه طراحی بیرونی، مهم است که یک برنامه مشخص داشته باشید. این موضوع کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ایده‌های شما به خوبی با بودجه شما هماهنگ است و هیچ جزئیات مهمی را از دست نمی‌دهید.

۲.معماری و طراحی ساختمان خود را در نظر بگیرید

اولین چیزی که در طراحی نمای بیرونی ساختمان باید به آن توجه کنید، معماری خانه شما است. در حالی که بسیاری از مردم در مورد نمای بیرونی خانه خود ظاهر سنتی را انتخاب می‌کنند، ممکن است شما به چیزی کمی منحصر به فردتر و امروزی علاقه داشته باشید. تحقیق در مورد سبک‌های مختلف معماری را در نظر بگیرید تا ببینید آیا هر کدام برای خانه شما مناسب است یا خیر. معماری مناسب می‌تواند تفاوت بزرگی در نمای کلی و احساس بیرونی خانه شما ایجاد کند.

۳.آب و هوای محل زندگی خود را در نظر بگیرید

اقلیم‌های مختلف به انواع مختلفی از عناصر طراحی بیرونی نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که مواد و ویژگی‌هایی را انتخاب می‌کنید که با آب و هوای خاص شما مناسب است. این انتخاب به محافظت بیشتر خانه شما در برابر عناصر کمک می‌کند و در عین حال تضمین می‌کند که در تمام سال عالی به نظر می‌رسد.

۴.طراحی ساده سقف به حداقل رساندن مراحل روی ساختمان

طراحی سقف‌های ساده آسان‌تر از سقف‌هایی با شیروانی است و بهتر به نظر می‌رسد. سقف را از اولین مراحل طراحی پلان در نظر بگیرید. هرچه قاب‌سازها طولانی‌تر روی پشت بام کار کنند، این احتمال افزایش می‌یابد که ساخت و نگهداری خانه هزینه بیشتری داشته باشد. اگر بهترین سقف برای ویلا هستید، می‌توانید از سقف شیروانی سمنت برد استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید هارمونی خاصی را در نمای بیرونی بوجود آورید.

۵.مواد مناسب را انتخاب کنید

یکی دیگر از جنبه‌های مهم طراحی بیرونی خانه شما انتخاب مواد مناسب است. شما می‌خواهید از موادی استفاده کنید که بادوام هستند و برای سال‌های آینده دوام خواهند داشت. برخی از مواد محبوب مورد استفاده برای نمای بیرونی خانه شامل آجر، گچ، چوب، فلز و ورق سیمانی می‌شود. هنگام انتخاب متریال برای نمای بیرونی خانه خود، مهم است که با یک معمار یا طراح حرفه‌ای مشورت کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را برای نیازها و بودجه خاص خود داشته باشید.

۶.طراحی خارجی نمای ساختمان با دقت به رنگ و بافت

طراحی خارجی نمای ساختمان با دقت به رنگ و بافت

استفاده از سایدینگ سمنت برد در نمای بیرونی منزل می‌تواند رنگ و بافت را تغییر داده و جذابیت کلی نمای ساختمان را افزایش دهد. تغییر رنگ‌ها و مواد اگر به‌جای نوارهای عمودی، به‌طور مداوم و در نوارهای افقی انجام شود، طری متفاوت ایجاد می‌کند. سایدینگ یکی از بهترین روش‌ها بوده که می‌توانید با اجرای آن، نمایی جذاب و متفاوت داشته باشید.

۷.یک نقطه کانونی ایجاد کنید

یکی از مهمترین جنبه‌های هر طراحی بیرونی خانه خوب، ایجاد یک نقطه کانونی است. این کار را می‌توان با استفاده از یک ویژگی منحصر به فرد خانه شما، مانند یک در یا پنجره جالب یا با افزودن یک عنصر چشم نواز به محوطه‌سازی خود انجام داد. یک نقطه کانونی به جلب چشم و ایجاد حس تعادل کلی در طراحی بیرونی خانه شما کمک می‌کند.

۸.محصولی با نصب سریع و آسان انتخاب کنید

یکی دیگر از جنبه‌های مهم انتخاب ورق سیمانی خارجی که از مزایای استفاده از سمنت برد برای کاربردهای نما یا موارد دیگر به شمار می‌آید، فرآیند نصب است. به طور کلی، صفحات بیرونی سمنت برد برای سرعت بخشیدن به جدول زمانی پروژه فوق‌العاده هستند، زیرا پانل‌ها به راحتی نصب می‌شوند و می‌توانند یک منطقه بزرگ را به سرعت پوشش دهند. اگرچه توصیه می‌شود یک حرفه‌ای را استخدام کنید که با روش‌های نصب فایبر سیمان آشنا باشد، اما ارزشش را دارد! نصب دقیق می‌تواند به بهترین استفاده از سیمان برد خارجی کمک کند و در طولانی مدت در زمان و هزینه صرفه جویی کند.

از آنجایی که صفحات بیرونی تخته سیمانی در حین نصب بسیار سریع کنار هم قرار می‌گیرند، آنها یک انتخاب عالی برای پروژه‌های ساختمانی در مقیاس بزرگ هستند که برای ساختمان بسیار رایج است. سرمایه گذارانی که به دنبال ایجاد سریع چندین ملک یکسان یا تکمیل یک پروژه ساختمانی عظیم در یک سایت واحد هستند، می‌توانند به طور قابل توجهی از گزینه بیرونی تخته سیمانی مانند پانل‌های سیمانی الیافی ارائه شده است، بهرمند شوند. نصب سریع و آسان که به عنوان یک محصول نهایی استثنایی به نظر می‌رسد، دقیقاً به همین دلیل است که تخته سیمانی بیرونی شاهد افزایش کاربردهای تجاری است.

۹.پایان کار باید ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد

استفاده از مواد و روکش‌های کم‌هزینه اغلب وسوسه‌انگیز است اما این مواد به ندرت مانند نمونه‌های باکیفیت‌ترشان بادوام یا ماندگار هستند. وقتی نوبت به نمای بیرونی ساختمان شما می‌رسد، ارزش آن را دارد که روی مواد و روکش‌های با کیفیت بالاتر سرمایه‌گذاری کنید که عالی به نظر می‌رسند و برای سال‌های طولانی دوام می‌آورند.

۱۰.به جزئیات توجه کنید

چیزهای کوچک می‌توانند تفاوت بزرگی را در مورد نمای بیرونی خانه شما ایجاد کنند. حتما به جزییات کوچکی مانند تزئینات، ناودان‌ها و موارد دیگر توجه کنید. این جزئیات کوچک می‌توانند جذابیت بصری و زیبایی زیادی را به ساختمان شما اضافه کنند.

۱۱.نمای بیرون ساختمان را ساده در نظر بگیرید

نمای بیرون ساختمان را ساده در نظر بگیرید

وقتی صحبت از طراحی بیرونی می‌شود، ظاهر ساده از بقیه موارد پیشی می‌گیرد. یک پالت رنگ محدود را انتخاب کنید و از خطوط ساده و تمیز استفاده کنید تا ظاهری مدرن داشته باشید که هرگز از مد نمی‌افتد.

۱۲.از نور استفاده کنید

یکی دیگر از عناصر مهم طراحی خوب بیرونی خانه، نورپردازی است. نور مناسب می‌تواند به برجسته کردن برخی از ویژگی‌های خانه شما و ایجاد فضایی گرم و دلپذیر کمک کند. برای رسیدن به اثر دلخواه می‌توانید از نور طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. هنگام قرار دادن نور در طراحی بیرونی خانه، مهم است که با یک معمار حرفه‌ای یا متخصص نورپردازی در فضای باز که می‌تواند به شما کمک کند بهترین انتخاب را برای خانه خاص خود داشته باشید، همکاری نزدیک داشته باشید.

۱۳.یک فضای باز ایجاد کنید

با ایجاد فضایی جذاب در فضای باز، طراحی بیرونی خانه خود را دست نیافتنی کنید. یک پاسیو یا آلاچیق اضافه کنید، صندلی‌ها و عناصر محوطه‌سازی را قرار دهید و نورپردازی در فضای باز اضافه کنید تا خانه‌تان به یک فضای زیبا تبدیل شود. اگر قصد دارید یک حیاط خلوت بسازید یا از یک فرد حرفه‌ای استفاده کنید، مصالح بصری جذاب و بادوام انتخاب کنید تا ظاهری جذاب داشته باشید.

۱۴.بهره وری انرژی را در نظر بگیرید

وقتی صحبت از طراحی بیرونی ساختمان شما می‌شود، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید، بهره وری انرژی است. چه در حال انتخاب پنجره، عایق یا سایدینگ هستید، حتما موادی را انتخاب کنید که خانه شما را راحت و کارآمد نگه می‌دارد.

۱۵.تحقیقات خود را کامل و مناسب انجام دهید

اطلاعات بسیار خوبی در مورد طراحی بیرونی خانه‌ها وجود دارد، بنابراین مهم است که قبل از شروع پروژه تحقیقات خود را انجام دهید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که مواد و ویژگی‌های مناسب را برای خانه خود انتخاب می‌کنید، در حالی که بودجه خود را نیز در نظر گرفته‌اید.

طراحی خارجی نمای ساختمان با ظاهری شیک و متفاوت

یکی دیگر از اجزای ضروری بیرونی ورق سیمانی، ایجاد ظاهری شیک و مناسب شهری است که توجه و علاقه را به خود جلب می‌کند. نمای بیرونی با سمنت برد دقیقاً همین را ارائه می‌دهد! به همین علت می‌توانید با انتخاب این محصول نه تنها از نمای ساختمان به بهترین شکل محافظت می‌کنید، که نمایی متفاوت و خاص خواهید داشت.

همچنین درب ورودی شما کلید برداشت خوب از اولین نگاه است. تقریباً هر بازدیدکننده‌ای از ساختمان شما با درب ورودی روبررو می‌شود. ورودی‌های بلند برای بسیاری از مردم آزاردهنده است. در برخی از طرح‌ها، ورودی خانه اغلب با ارتفاع دو برابر ساخته می‌شود که این خوب نیست. بهترین ورودی‌ها، ورودی‌هایی هستند که دیگران را به راحتی برای ورود به ساختمان راهنمایی می‌کنند.

۱۵ نکته مهم که طراحی خارجی نمای ساختمان را متحول می کند
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا