معرفی ارزانترین نمای ساختمان، مقاوم و با کیفیت !

ارزانترین نمای ساختمان

فهرست مطالب

معرفی ارزانترین نمای ساختمان، مقاوم و با کیفیت !

وقتی با انواع ساختمان‌ها روبرو می‌شویم، به معماری‌ها و طرح‌های متفاوتی برمی‌خوریم. نماهایی که با مصالح و متریل‌های مختلف طراحی و اجرا شده‌اند و هرکدام به نوعی نگاه را به سمت خود جلب می‌کنند. اینکه نما و ورودی‌های ساختمان چگونه به نظر می‌رسند تصادفی نیست. زیرا برای اجرای آنها از مصالح گرفته تا طراحی و … توسط افراد حرفه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.
در این مطلب از وی سمنت قصد داریم شما را با یکی از مصالح کاربردی و مقرون به صرفه برای اجرا در نمای ساختمان آشنا کنیم.

نمای ساختمان معمولاً شامل عناصر طراحی مانند: قرار دادن عمدی پنجره‌ها یا درها می‌شود. این عناصر بسته به سبک معماری دارای نظم خاصی هستند. در حالی که کلمه نما می‌تواند به معنای هر دیوار خارجی ساختمان با یک عنصر طراحی باشد، اغلب به دیوار جلویی با ورودی بنا اشاره دارد. غالباً، نمای جلویی نسبت به بقیه سازه دارای معماری پیچیده یا خاصی است. یک نما می‌تواند با ابهت، تزئینی و یا کاملا ساده و شیک باشد.

زمانی که یک معمار نما را طراحی می‌کند، عناصر زیادی را در نظر می‌گیرد. چه نوع مصالح ساختمانی استفاده خواهد شد؟ ورودی چگونه خواهد بود؟ و … . در طول تاریخ، سبک‌های معماری تغییر کرده‌اند و امروزه نیز تغییر می‌کنند. معماران دوره‌های مختلف سبک‌های بسیار متفاوتی از نماها را ترجیح داده‌اند. علت این امر پیشرفت علم و تولید محصولات نوین و چند منظوره است که نه تنها کار را بیش از پیش آسان نموده، مزایای بسیاری نیز به همراه دارند.

ارزانترین نمای ساختمان با محصولی نوین !

سمنت برد یا ورق سیمانی الیاف دار محصولی نوین و کاربردی بوده که چند منظوره است و در زمینه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یکی از اصلی‌ترین کارآیی‌های آن در اجرای نماپوش و سایدینگ است. این متریال سطحی بادوام را ارائه می‌دهد که مقاومت و استحکام بالایی در برابر رطوبت زیاد از خود نشان خواهد داد. ساخته شده از سیمان بر پایه آب و الیاف طبیعی یا بعضا مصنوعی بوده و در دیگر کاربردهای داخلی و خارجی مورد استفاد قرار می‌گیرد. این محصول نه تنها در نمای ساختمان کاربرد دارد، که به دلیل تولید در ضخامت‌های مختلف به عنوان موارد زیر قابلیت اجرا دارد:

کفپوش سمنت برد

سایدینگ سمنت برد

سقف کاذب سمنت برد

سقف شیروانی سمنت برد

معرفی ارزانترین نمای ساختمان، مقاوم و با کیفیت !

از این محصول به عنوان محصولی پایدار و دوستدار محیط زیست یاد می‌شود. زیرا با کاربرد آن در ساخت و ساز به طبیعت هیچ گونه آسیبی وارد نخواهد. همین باعث شده تا فایبر سمنت برد در کشورهای پیشرفته طرفداران بسیاری را به خود جلب نماید. زیرا امروزه بیشتر معماران و همینطور طراحان بدنبال این هستند تا بتوانند محصولات پایدار را جایگزینی مصالح سنتی که به طبیعت آسیب می‌رساند، نمایند. فایبر سمنت برد در برابر تأثیرات خارجی مانند: اشعه ماوراء بنفش (اشعه UV)، باران و گرما بسیار مقاوم است. این متریال همچنین توسط پرندگان یا حشرات غیر قابل نفوذ بوده و در برابر تغییرات دما و ضربه ایمن هستند و به حداقل نگهداری نیاز دارند.

چرا سمنت برد ارزانترین نمای ساختمان در مقایسه با سایر مصالح است !

از مواردی که در کنترل هزینه‌ها تاثیر گذار است از مزایای سمنت برد محسوب می‌شود، عدم نیاز به نگهداری یا تعمیر این متریال خواهد بود. به این معنا که با نصب ورق سیمانی در نمای ساختمان، شکل اولیه آن تا سال‌ها بدون آسیب باقی خواهد ماند. همین امر باعث می‌شود تا نیازی به صرف هزینه برای تعمیر یا تعویض و نگهداری نمای ساختمان نباشد. بنابراین اگر تصمیم دارید نمای ساختمان را با متریالی مناسب بدون صرف هزینه بالا اجرا کنید، قطعا سمنت برد انتخابی مناسب خواهد بود.

یکی از دلایلی که می‌توان این محصول را با دیگر مصالح مقایسه کرد، قیمت مقرون به صرفه آن است. ورق سیمانی الیاف دار از لحاظ قیمتی بسیار مناسب بوده به خصوص اگر تصمیم به اجرای آن در متراژ بالا داشته باشید. نوپا بودن این محصول و ویژگی‌هایی که دارد باعث شده تا انتخابی مناسب در کشورهی پیشرفته باشد. خوشبختانه این روزها نیز در کشور ما استفاده از سمنت برد نیز رایج شده است.

ارزانترین نمای ساختمان با محصولی نوین !

خصوصیات ورق سیمانی به عنوان ارزانترین نمای ساختمان !

نمای تهویه شده (نمای خشک) یک راه حل فنی مدرن برای قسمت بیرونی یک دیوار چند لایه است. این شامل یک روکش نمای خارجی است که به صورت مکانیکی یا چسبنده به یک زیر فریم متصل می‌شود. فریم فرعی به صورت مکانیکی به دیوار سازه‌ای بیرونی ساختمان متصل می‌شود. روکش نمای خارجی را می‌توان از مواد مختلفی مانند فایبر سمنت برد و سایر عناصر کامپوزیت ساخت.

روکش نما معمولاً مطابق با طراحی فنی فردی نما و الزامات تعیین شده توسط سازنده محصول نصب می‌شود. آنها عناصر غیر باربری هستند و فقط وزن خود و اثرات زیست محیطی مانند: برف، باد و دما را تحمل می‌کنند. روکش نمای خارجی با توجه به اینکه بر روی دیوار اصلی متصل می‌شود، تا حد معینی محافظت از سطح خارجی دیوار حامی که نما به آن ثابت شده است را تضمین می‌کند. نمای تهویه شده مجموعه کاملی از اجزایی است که یک راه حل سیستمی را تشکیل می‌دهد.

نماهای تهویه شده این امکان را می دهد که روکش نما با مواد، ساختارها، بافت‌ها یا رنگ‌های مختلف ساخته شود. به دلیل زیبایی و دوام خوب، نمای تهویه شده با سمنت برد به طور فزآینده‌ای به عنوان یک راه حل فنی برای دیوارهای چند لایه خارجی ساختمان‌های جدید استفاده می‌شود، اما در مورد ساختمان‌هایی که در حال بازسازی هستند نیز عملکرد خوبی دارد.

معرفی ارزانترین نمای ساختمان، مقاوم و با کیفیت !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا