مزایا و معایب سمنت برد

مزایا و معایب سمنت برد

فهرست مطالب

مزایا و معایب سمنت برد چیست؟ 

در ابتدای این مقاله به بررسی واژه سمنت برد می‌پردازیم. اولین تولید این محصول مربوط به قرن نوزدهم در کشور اتریش بوده و به همین علت سمنت برد با نام دیگری نیز شناخته می‌شود. صفحات سیمانی الیاف دار نام مناسبی برای معرفی این محصول خواهد بود. ورق سمنت برد سیمانی در طی برخی از فرآیندهای پیچیده با مواد اولیه سیلیس، سیمان پرتلند و الیاف تولید خواهد شد. روش‌های متفاوتی برای تولید این محصول وجود دارد که برخی از آن‌ها به دلیل برخورداری از حجم مناسب در سرمایه گذاری اولیه و همچنین سهولت سیستم تولیدی، از استقبال بیشتری برخوردار شده‌اند.

این محصولات به صورت صفحات پیش ساخته، در اختیار افراد قرار خواهند گرفت. امروزه اغلب افراد دچار دوگانگی در جهت استفاده یا عدم استفاده از این محصولات شده‌اند. افرادی که از مزایای این محصول مطلع هستند، معایب آن را نادیده گرفته و اقدام به استفاده از آن خواهند نمود. زیرا همواره مزایای ورق سیمانی به معایب آن برتری خواهد داشت.

این محصول با تکیه به علم و دانش و همچنین فناوری‌های روبه رشد جهان، هر روز از کیفیت و مزایای بیشتر و در مقابل از معایب کمتری برخوردار بود. در زمان تولید اولیه فایبر سمنت برد، معایب بسیار زیادی وجود داشت اما امروزه این معایب بسیار ناچیز خواهد بود. در ادامه به بررسی مزایا و معایب استفاده از فایبر سمنت برد خواهیم پرداخت :

 

 

مزایای فایبر سمنت برد

مزایای فایبر سمنت برد

امروزه شاهد تولیدات وسیعی از مصالح ساختمانی برای پوشش نما، سقف، کف و … خواهیم بود، اما بسیاری از مهندسین اجرای فایبر سمنت برد را پیشنهاد می‌نمایند. این پیشنهاد جنبه‌های علمی و تجربی بسیار زیادی داشته است. افرادی که در طراحی دکوراسیون از تخصص بالایی برخوردار هستند، همواره استفاده از این محصولات را بسیار پیشنهاد خواهند نمود. اما مزایای استفاده از فایبر سمنت برد عبارتند از:

  • تنوع طرح

برخورداری از طرح‌های متنوع در تولید سمنت برد، استفاده از این محصول را در زمینه‌های تعدد فراهم نموده است؛ ضمن این که می‌توان با توجه به فضای مورد نظر رنگ مناسب و دلخواه را برای استفاده از ورق سیمانی انتخاب نمود. از طرح‌های پرکاربرد و مورد توجه سمنت برد می‌توان به طر چوب اشاره نمود که در کشورهای پیشرفته نیز طرفداران بسیاری دارد. 

  • مقاومت در آتش سوزی

به دلیل برخورداری از مواد اولیه مناسب و غیر قابل اشتعال این محصول هرگز شعله‌ور نخواهد شد. از این جهت در آتش سوزی‌های عمیق و آسیب‌رسان، از وارد آمدن خسارات شدید، جلوگیری به عمل می‌آورد. سیمان به کار رفته در این محصول کاملا مقاوم بوده و از ریزش در برابر آتش سوزی نیز محافظت خواهد نمود. این مزیت در فایبر سمنت برد بسیار قابل توجه برخی از اصناف و کارگاه‌ها خواهد بود.

  • مقرون به صرفه

خرید ایده‌آل و هوشمندانه در گرو قیمت مناسب سمنت برد، کیفیت عالی و مرغوبیت مطلوب محصول و همچنین سرعت تولید و ارائه آن خواهد بود. پنل سیمانی از جمله محصولاتی می‌باشد که در عین برخورداری از کیفیت برتر، قیمت مناسب و ایده‌آلی خواهد داشت. همچنین زمان تحویل پنل سیمانی با توجه به روش تولید آن بسیار سریع و بدون اتلاف زمان خواهد بود. از این‌رو می توان از فایبر سمنت برد به عنوان یک محصول مقرون به صرفه و سودمند استفاده نمود.

معایب فایبر سمنت برد

 

  • موارد استفاده وسیع

گستردگی موارد استفاده از این پنل سیمانی توجه بسیاری از افراد را به خود معطوف داشته است. موارد استفاده از این محصول بسیار وسیع و گسترده خواهد بود. اغلب افراد از این پنل سیمانی به عنوان سقف کاذب، نمای بنا، پارتیشن بندی، دیوار داخلی و بسیاری از موارد دیگر استفاده خواهند نمود. استفاده از این محصولات برای سازه‌هایی که دارای اسکلت‌های بتنی و فلزی هستند، بسیار مناسب و ایده‌آل است.

  • سرعت نصب و اجرای بالا

همواره شاهد صرف زمان بسیار طولانی برای اجرای نماهای بناها بوده‌ایم. آشنایی با روش نصب و اجرای فایبر سمنت برد در مواردی که سرعت در اجرای بنا بسیار مهم و ضروریست، فوق‌العاده خواهد بود. امکان اجرای پنل سیمانی برای انواع نمایشگاه‌ها، برخی کمپ‌های اداری مانند: پاسگاه و هلال احمر، اورژانس‌ها و غیره بسیار مناسب و سریع است. امروزه شاهد نصب و اجرای این محصولات در مناطق زلزله‌زده برای اسکان موقت خواهیم بود. 

معایب سمنت برد

همانطور که اشاره شد هر محصول در کنار مزایای بسیار زیاد، از معایبی نیز برخوردار خواهد بود. از جمله معایب فایبر سمنت جرم پذیری آن است؛ این محصول به دلیل برخورداری از سوراخ‌های ریز و درشت زیاد در مقابل گرد و خاک، از مقاومت مناسبی برخوردار نخواهد بود. اما این عیب به آسانی و تنها با استفاده از وسایل مورد نیاز جهت تمیز کاری آن برطرف خواهد شد. 

مزایا و معایب سمنت برد
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا