مصالح نوین ساختمانی را جایگزین مصالح سنتی کنید!

مصالح نوین ساختمانی را جایگزین مصالح سنتی کنید!

فهرست مطالب

مصالح نوین ساختمانی را جایگزین مصالح سنتی کنید!

به طور معمول، سمنت برد از سیمان و الیاف سلولزی ساخته می‌شود و به عنوان مصالح نوین ساختمانی شناخته می‌شود. در حالی که بسیار مقاوم است و می‌تواند برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال به بهترین وجه برای اهداف تزیینی مانند: سایدینگ، کفپوش و دیوارپوش یا به عنوان نمای بیرونی و بعضا درونی استفاده می‌شود. فایبر سمنت در ورق‌هایی با اندازه‌های مختلف و همچنین ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شود.

صفحات ورق سیمانی نسبت به دیگر مصالح سنتی، مزیتی دارند که در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند. این تخته‌ها همچنین مقاوم در برابر نفوذ آب بوده و به اصطلاح ضد آب هستند. بنابراین مصالحی نوین و عالی برای کاربرد در مناطق مرطوب منزل از جمله سرویس بهداشتی و حمام، همینطور آشپزخانه هستند. در اینجا به چند کاربرد فایبر سمنت برد برای تغییر و بازسازی منزل اشاره می‌کنیم.

معرفی سمنت برد به عنوان مصالح نوین ساختمانی

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ورق سیمانی یا همان سمنت برد محصولی دوستدار محیط زیست بوده و در معماری پایدار نیز بسیار مورد استقبال بوده است. این متریال چند منظوره است و در زمینه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همه مهم‌تر اینکه امکان ایجاد یکپارچگی در محیط را فراهم خواهد کرد. برای مثال می‌توان از آن برای اجری سقف کاذب و کفپوش استفاده کرد. یا نمای داخلی و سقف کاذب را با این محصول اجرا نمود.

از اصلی‌ترین مواردی که با ورق سیمانی الیاف دار قابل اجرا هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سقف کاذب سمنت برد

سایدینگ سمنت برد

نماپوش سمنت برد

کفپوش سمنت برد

سقف شیروانی سمنت برد

معرفی سمنت برد به عنوان مصالح نوین ساختمانی

نمای بیرونی و داخلی با مصالح نوین ساختمانی

ورق سیمانی الیاف دار یا همان سمنت برد به عنوان یک مصالح نوین ساختمانی برای سایدینگ محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است. این به این دلیل است که دوام آنها نسبت به جایگزین‌هایی مانند: وینیل و مصالح چوبی، مقرون به صرفه‌تر از گچ، سنگ و آجر است (با توجه به هزینه نصب). جدا از این واقعیت که فایبر سمنت در برابر تأثیرات خارجی مانند: اشعه ماوراء بنفش، باران و گرما بسیار مقاوم هستند.

آنها همچنین در برابر حشرات غیر قابل نفوذ هستند. علاوه‌بر این، در برابر تغییرات دما و ضربه ایمن بوده و به حداقل نگهداری نیاز دارند. تخته‌های فایبر سمنت در بسیاری از سبک‌های مختلف با بافت‌ها و رنگ‌های متفاوت موجود است. این به صاحبان خانه اجازه می‌دهد تا طرحی را انتخاب کنند که به بهترین وجه مطابق با نیازهای آنها باشد. همچنین ورق سیمانی به دلیل کاربرد سمنت برد در زمینه‌های متنوع این روزها طرفداران بسیاری به خود جلب نموده است.

ورق سیمانی الیاف دار در معماری داخلی نیز مفید بوده و کاربرد دارد. ای متریال به عنوان نمای داخلی به ویژه در حمام و آشپزخانه ایده‌آل است. از آنجایی که فایبر سمنت برد مستحکم بوده و در برابر رطوبت بالا و نفوذ آب ضد مقاومت بالایی دارد، برای پوشش و جایگزین کاشی در مناطق مرطوب خانه، محصولی ایده‌آلی خواهد بود. همچنین در برابر کپک که در مناطق مرطوب و شرجی یه معضل به شمار می‌آید، مقاومت بیشتری دارد و در اثر رطوبت دائمی خراب نمی‌شود. این متریال همچنین یک سطح صاف را ارائه می‌دهد که هنگام نصب بسیار مهم است.

ویژگی‌های سمنت برد به عنوان مصالح نوین ساختمانی

طول عمر بالا و بدون نیاز به نگهداری

تمام مزایای سمنت برد یا سیمان الیافی با هم ترکیب می‌شوند تا یکی از بهترین مزایا را در صنعت ساخت و ساز بوجود آورند. الیاف سیمان ترکیبی از سیمان، الیاف طبیعی و بعضا مصنوعی و سایر مواد افزودنی است که نه تنها موادی پایدار هستند، بلکه در برابر آب و هوا، سایش و حشرات در مقایسه با سایر مواد جانبی مقاوم هستند. در حالی که هزینه‌های اولیه سیمان الیافی ممکن است در مقایسه با وینیل یا آلومینیوم بیشتر باشد. اما رتبه بندی آنها به صورت سالانه در بیش از ۵۰ سال در واقع معامله مقرون به صرفه‌تری را ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های سمنت برد به عنوان مصالح نوین ساختمانی

مقاوم در برابر پوسیدگی و تاب خوردگی

وقتی صحبت از جذب رطوبت از باران، برف و گرما و رطوبت می‌شود، این محصول بهترین انتخاب است. چوب به طور سنتی متورم می‌شود، تاب می‌خورد و می‌پوسد که به طور قابل توجهی طول عمر آن را محدود می‌کند، اما این موضوع در مورد سیمان الیافی مشکلی ندارد.

ایده‌آل برای مناطق گرم و مستعد طوفان

استحکام و مقاومت الیاف سیمان در برابر رطوبت همان چیزی است که آن را به گزینه‌ای عالی برای مناطق مستعد گردباد و طوفان تبدیل می‌کند. اشیاء وزش باد و تندبادهای بیش از حد می‌توانند به طور کامل پوشش وینیل یا آلومینیوم را از بین ببرند، در حالی که سیمان الیافی دوام بیشتری دارد. این نه تنها برای صاحبان خانه، بلکه برای پیمانکارانی که نیازی به استفاده از زمان و منابع ارزشمند برای تعمیر سایدینگ برای مشتریان خود ندارند، عالی است.

مقاوم در برابر حرارت و آتش

در یک رویداد ناگوار آتش سوزی، تمام کاری که ورق سیمانی انجام می‌دهد، از گسترش آتش به بهترین شکل جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر، اجزای الیاف سیمان دارای مقاومت ۱ ساعته در برابر آتش هستند و تحت شعله مستقیم یا حرارت مشتعل نمی‌شوند.

پوشش نازیبایی‌ها و تاسیسات سقف اصلی با مصالح نوین ساختمانی

فایبر سمنت برد محصولی نوین بوده که با استفاده از آن می‌توانید نازیبایی‌های سقف اصلی را به راحتی بپوشانید. این نوع پوشش که به سقف معلق نیز معروف است، بهترین گزینه برای مکان‌هایی با رطوبت بالا همچون: مراکز خرید، کافی‌شاپ یا رستوران، مراکز تجاری- اداری و … است. علاوه‌بر پنهان کردن لوله‌ها و سیم کشی‌ها، پانل‌های سقف کاذب کامپوزیت دسترسی به این اجزای سازه‌ای را در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر آسان‌تر می‌‎کند. پانل سمنت برد را می‌توان به سادگی به یک سمت برای انجام تعمیرات بلند کرد و پس از اتمام کار دوباره در جای خود قرار داد.

سقف شیروانی ویلا را با مصالح نوین ساختمانی پوشش دهید

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از نفوذ آب باران در مناطق شرجی و مرطوب جلوگیری کنید، بهتر است سقف شیروانی را با سمنت برد اجرا کنید. ورق سیمانی الیاف دار از آن دست مصالح نوین ساختمانی در کشور ماست اما در کشورهای اروپایی سالیان زیادی مورد استفاده است. بنابراین به بهترین شکل امتحان خود را پس داده و می‌توان با اطمینان خاطر از آن در زمینه‌های متعدد ساخت و ساز استفاده کرد.

مصالح نوین ساختمانی را جایگزین مصالح سنتی کنید!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا