سقف کاذب پارکینگ و انتخاب متریالی مناسب برای آن!

سقف کاذب پارکینگ و انتخاب متریالی مناسب برای آن!

فهرست مطالب

سقف کاذب پارکینگ

وقتی ساختمان‌های امروزی را با ساختمان‌های گذشته مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که صدها عنصر در گذشته گم شده‌اند. احتمالاً دلایلی وجود دارد که ایده‌های جدید مانند: سایدینگ، نما مدرن و هزاران ایده دیگر در طول زمان معرفی می‌شوند، اما اینکه آیا می‌توانیم آنها را بر اساس مناسب بودن و اجتناب‌ناپذیر بودن توجیه کنیم، بحث‌برانگیز است. اما امروز وقتی به سرمایه گذاری‌های هنگفتی که در ساختمان‌ها انجام می‌شود، نگاه می‌کنیم به این فکر می‌افتیم که آیا همه اینها ضروری هستند، اهمیت پیدا می‌کند. سقف کاذب می‌تواند موردی باشد که در گذشته وجود نداشته است، مگر در موارد نادر کاشی سفالی سقف یا پوشش تخته چوب برای سقف بالا. سقف کاذب پارکینگ شاید از مواردی باشد که کمتر کسی به آن دقت کند. اما نقش مهمی در ساختمان‌های تجاری، مسکونی و … دارد.

امروزه معماران به جزئی‌ترین نکات در ساخت و ساز توجه می‌کنند. هرچند که سقف پارکینگ از مواردی به شمار می‌آید که باید با بهترین محصولات پوشش داده شود. همانطور که طراحی داخلی با خدمات پیشرفته‌ای مانند: تهویه مطبوع، چراغ‌های سقفی و موارد دیگر تکامل یافت، پنهان کردن لوله‌های سرویس نیز از اهمیت برخوردار شد.

معرفی محصولی کاربردی برای سقف کاذب پارکینگ

سمنت برد یا ورق سیمانی الیاف دار محصولی نوین و کاربردیست که سال‌ها در کشورهای پیشرفته به عنوان مصالح چند منظوره مورد استفاده قرار گرفته است. این متریال که بر پایه سیمان تولید می‌شود از مقاومت بالایی برخوردار بوده و طول عمر بالایی دارد.

مزایای سقف کاذب پارکینگ

ورق سیمانی علاوه‌بر سقف کاذب در زمینه‌های متعددی همچون موارد زیر کاربرد دارد:

کفپوش سمنت برد

نماپوش سمنت برد

سایدینگ سمنت برد

سقف شیروانی سمنت برد

ضخامت سقف کاذب سمنت برد بر اساس الزامات برای عملکرد آتش، حرارتی یا صوتی است. مانند هر فضای دیگری که با محیط بیرون در تماس است، پارکینگ‌های زیرزمینی نیز می‌توانند مکانی سرد یا مرطوب باشند. بنابراین عایق کاری این ناحیه عملکرد حرارتی خوبی را برای طبقات بالایی فراهم می‌کند و مصرف انرژی را پایین نگه می‌دارد.

مزایای سقف کاذب پارکینگ با سمنت برد !

پوشش نازیبایی‌ها: سقف کاذب پارکینگ به راحتی می‌تواند تمام دهانه‌های کانال تهویه، دکل‌های سیم کشی و هر چیز دیگری را که به جذابیت زیبایی سقف اصلی لطمه می‌زند، پنهان کند.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی: سمنت برد سقف کاذب ماهیتی عایقی دارد که به خنک‌تر نگه داشتن فضای پارکینگ در فصل گرما و گرم نگه داشتن محیط در فصل سرما کمک می‌کند.

آکوستیک: سقف کاذب ورق سیمانی در صورتی که برای پارکینگ استفاده شود، قابلیت جذب کننده صدا داشته که به حداقل رساندن اثر اکو در خانه کمک می‌کند. از این نوع سقف کاذب می‌توان برای راه اندازی استودیو ضبط در منازل نیز استفاده کرد.

جلوگیری از گسترش آتش: سقف کاذب ورق سیمانی ساخته شده با مواد معدنی بر پایه سیمان الیافی می‌تواند از گسترش آتش جلوگیری نماید، زیرا غیر قابل اشتعال هستند.

نورپردازی: یکی از کاربردهای اصلی سقف کاذب سمنت برد، استفاده به عنوان سکویی برای تجهیزات نورپردازی اضافی است که برای ارتقای محیط استفاده می‌شود.

چرا به عایق سقف کاذب پارکینگ نیاز داریم ؟

پارکینگ‌ها معمولاً فضاهای پر صدایی هستند. این امر باعث می‌شود که هم از املاک بالا و هم فضاهای عمومی اطراف در برابر صدای سطوح بالای ترافیک در طول روز محافظت شود. سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است که صدای بیش از حد ترافیک می‌تواند تأثیر مخربی بر سلامت افراد داشته باشد.

عایق‌بندی موثر نقش مهمی در بهینه‌سازی انرژی پارکینگ‌های شهری و ایجاد اختلال کمتر در محیط اطراف دارد. برای صرفه‌جویی در فضا شهرها و شهرک‌ها، پارکینگ‌ها معمولاً در زیر ساختمان‌های مسکونی و تجاری طراحی می‌شوند.
سقف کاذب پارکینگ قابل اجرا با ورق سیمانی الیاف دار برای ارائه حداکثر حفاظت از نظر ایمنی در برابر آتش، راندمان حرارتی و عملکرد صوتی طراحی شده‌اند.

چرا به عایق سقف کاذب پارکینگ نیاز داریم ؟

سایر ملاحظات اصلی شامل ایمنی آتش سوزی است. با استفاده از عایق موثری که با بالاترین استانداردها نسوز است، احتمال سرایت آتش از طریق پارکینگ خودرو و داخل املاک بالا را می‌توان به میزان قابل توجهی کاهش داد. بدون عایق‌بندی مناسب در سقف پارکینگ، ساختمان‌های بالا نیز در معرض اتلاف انرژی از طریق کف هستند.

چرا سقف کاذب پارکینگ نصب کنیم ؟

به تدریج، در مورد ساختمان‌های عمومی، طراحی داخلی جذاب هم به یک تصویر تبدیل شد و هم به موضوع راحتی که البته سقف کاذب پارکینگ جزئی از آن محسوب می‌شود. برای تکمیل آن، وسایل روشنایی جدیدتر تکامل یافتند، واحدهای از نوع کاست نصب شده روی سقف با کانال‌ها معرفی شدند. مصالح سقفی (محصولات سمنت برد) با انتخاب گسترده‌تر معرفی شدند و روش‌های جایگزین برای آویزان کردن سقف مورد بررسی قرار گرفتند. در طبقات مغازه و ادارات، ارتفاع اتاق اضافی نیز ملاک مدیریت همه اینها بود.

این روند در ساختمان‌های عمومی و اداری، که در بسیاری از موارد می‌توان از آن اجتناب کرد، اکنون با سرعتی باور نکردنی به ساختمان‌های مسکونی نیز سرایت کرده است. اکثر خانه‌هایی که سقف معلق یا سقف کاذب دارند، خدمات الکتریکی را در داخل خود تعبیه کرده‌اند، از این‌رو ظاهری تمیز ارائه می‌کنند. اگر پلان خانه تمام نیازهای عملکردی را از طریق برنامه‌ریزی فضایی مناسب برآورده می‌کند و اگر مصالح استفاده شده جذابیت داخلی ایجاد می‌کند، طراحی داخلی عمدتاً برای واحدهای ذخیره‌سازی مورد نیاز است، با اقدامات کمی برای دیوارها و فضاها.

سطح اصلی سقف نیازی به تعمیر و نگهداری مادام‌العمر ندارد و سطح مواد طبیعی رنگ شده یا در معرض آن هرگز کثیف نمی‌شود. وسایلی که به خوبی برنامه‌ریزی شده‌اند می‌توانند فضای مناسبی را برای ظاهر هر طرح ایجاد کنند. با توجه به این شرایط، نیاز به سقف کاذب با گچ پالیسی یا مصالح دیگر تضمین نمی‌شود.
در رقابت بین سقف‌های واقعی و کاذب، سقف ‌ای کاذب برنده هستند، به لطف مقرون به صرفه بودن مالکان. اگر بتوانیم به آنچه صد سال پیش بدون آن زندگی می‌کردیم فکر کنیم و آیا امروز واقعاً به آن‌ها نیاز داریم، احتمالاً می‌توانیم عاقلانه‌تر زندگی کنیم.

سقف کاذب پارکینگ و انتخاب متریالی مناسب برای آن!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا