بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان مسکونی !

بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان مسکونی !

فهرست مطالب

نمای ساختمان از مواردی است که همواره تحت تاثیر شرایط بیرونی و عوامل جوی قرار دارد؛ بنابراین انتخاب بهترین متریال برای نمای ساختمان اهمیت زیادی دارد. نما به عنوان بخش مهمی از ساختمان قلمداد می‌شود که می‌توان گفت هویت بناست و در معاملات ملک نیز تاثیر دارد. به همین علت امروزه متریال‌های بسیاری همچون: سمنت برد یا همان ورق سیمانی، چوب طبیعی یا مصنوعی، چوب پلاست، سنگ، شیشه و … برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نماهای ساختمانی باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشند و برای اجرای آنها از متریال و محصول مناسب استفاده شود.

بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان با ویژگی‌های خاصی عرضه می‌شود؛ این متریال بهتر است از درجه بالای استحکام برخوردار باشد. نماهای بیرونی در برابر شرایط محیطی قرار می‌گیرند؛ گاهی تحت تاثیر فشار انبساط و انقباض دمایی هستند. روزها به شدت بر اثر تابش نور خورشید گرم می‌شوند، تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرند. موریانه، حشرات موذی و … می‌توانند بر روی متریال نمای بیرونی تاثیرگذار باشند.

نمای بیرونی ساختمان و برخورداری از مقاومت و استحکام بالا

بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان از مقاومت بالا در برابر رطوبت، آب باران، گرد و غبار و… برخوردار است. محصولات ضد رطوبتی گزینه خوبی برای نمای ساختمان هستند. نماهای بیرونی تحت تاثیر نم صبحگاهی، آب باران و عناصر رطوبتی قرار دارند. بنابراین باید متریال ساختمانی از نوع ضد رطوبتی و مقاوم به آب باشند که نمای فایبر سمنت برد از این ویژگی برخوردار است. بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان باید از مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما برخوردار باشد. نماهای بیرونی از تعدیل گرما و سرما بی‌بهره هستند و در چهار فصل سال تغییرات آب و هوایی بسیاری را تجربه ‌‌می‌کنند. در واقع بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان در برابر تغییرات دمایی شبانه روز و فصلی مقاوم است. 

نماهای ساختمانی در طی روز گرم و در شب‌های زمستانی به شدت سرد می‌شوند؛ عدم تعادل در وضعیت پایداری دما می‌تواند تاثیری مخرب برروی متریال نمای ساختمان داشته باشد. متریال مناسب باید از مقاومت کافی در برابر نوسانات دمایی برخوردار باشد. نماهای بیرونی شرایط سخت و پیچیده‌ای نسبت به دیگر بخش‌ها و اجزای ساختمان دارند. در شهرهای بزرگ، نماهای ساختمان در معرض انواع آلودگی و آلاینده‌ها قرار دارند. آلودگی‌های شهری جزء عناصر خطرناک و قدرتمند هستند و می‌توانند آثار مخربی برروی ساختمان‌ها داشته باشند. بسیاری از نماها در برابر آلاینده‌ها مقاومت چندانی ندارند و گاهی در برابر مواد شیمیایی آلاینده حل می‌شوند. آثار خوردگی در نماهای ساختمانی نتیجه تاثیر مواد آلاینده برروی ساختمان‌ها می‌باشد.

 

نمای بیرونی ساختمان و برخورداری از مقاومت و استحکام بالا

انتخاب نمای بیرونی ساختمان با توجه به شرایط محیطی

امروزه جهت انتخاب بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان تحقیق و بررسی زیادی انجام می‌شود. برای انتخاب متریال باید به نوع آب و هوا، جهت تابش نور خورشید، وضعیت دمایی شهر، پایین‌ترین و بالاترین حد دمایی و … توجه کرد. شهرهای کوهستانی نوسانات دمایی زیادی را تجربه ‌‌می‌کنند و نیاز به مصالح مقاوم‌تری دارند. با این حال شما باید بدنبال محصولی باشید که در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی مقاوم باشد؛ سرما یا گرما به داخل ساختمان نفوذ نکند و همچون عایق و پوششی مستحکم برای بنا باشد. برای مثال سایدینگ گزینه مناسبی برای نمای ساختمان در شهرهای مرطوب با بارندگی بالاست و درباره این که سایدینگ چیست به طور مفصل صبحت کرده‌ایم.

امکان شست و شوی نمای بیرونی ساختمان

بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان نیاز به شست و شو دارد. در طی ایام سال عوامل مختلفی از جمله گرد و غبار و آلودگی‌ها برروی ظاهر نمای ساختمان تاثیر می‌گذارند. بنابراین بیشتر مالکان و افراد ساکن در آن تمایل دارند، ظاهر کثیف نمای ساختمان را شست و شو دهند. ساختمان‌ها با نماهای داخلی و بیرونی خود معرفی می‌شوند و نماهای ساختمانی می‌تواند در متریال مختلف: سمنت برد، چوب پلاست، شیشه، سنگ، آجر، چوب و … انتخاب شوند. صنعت معماری روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است، بنابراین همواره متریال جدید با مواد ترکیبی متفاوت به دنیای معماری معرفی می‌گردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مواد ترکیبی قدرت بیشتری برای استحکام نماهای ساختمانی دارند. به همین خاطر بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان شناخته می‌شوند. نماهای ترکیبی می‌توانند چندین ویژگی مشترک از عناصر قدرتمند و ضد رطوبت را با هم عرضه کنند و عمر مفید مصالح را به خوبی افزایش دهند.

مراقبت و نگهداری از متریال منتخب برای نمای ساختمان

اگر چه ما همواره به دنبال نماهای ساختمانی مستحکم هستیم اما در صورت تخریب نما چاره‌ای به جز ترمیم و بازسازی نداریم. بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان موجب کاهش هزینه‌ها و رسیدگی دائم خواهد شد. برخی از اعمال مراقبتی نماهای ساختمانی مربوط به شست و شوی مکرر سالانه آن می‌باشد. بخشی دیگر از مراقبت‌ها نیز می‌تواند مربوط به بازسازی و ترمیم نما باشد که همگی به طور مستقیم به متریال انتخابی برای اجرا در نما خواهند داشت. شما می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که نیاز به تعمیر دائمی یا نگهداری و مراقبت آنچنانی نداشته باشد؛ این امر همچنین تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های مرتبط با نمای اجرا شده خواهد داشت. محصولات فایبر سمنت برد چند منظوره بوده و گزینه‌ای مناسب برای نمای داخلی و خارجی ساختمان هستند.

 

مراقبت و نگهداری از متریال منتخب برای نمای ساختمان

وزن نسبتا سبک به نسبت سایر مصالح

یکی از مواردی که در تمامی متریال‌های سنتی قابل استفاده برای نمای ساختمان مشترک بود، وزن سنگین مصالح بود. امروزه انواع متریال‌های نوین و کاربردی همچون: چوب پلاست، سمنت برد یا … به بازار عرضه می‌شود که وزن آن‌ها به نسبت مصالح سنتی بسیار کمتر است. عموما بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان با وزن نسبتا کمی عرضه می‌شود که در برابر مصالح سنتی یک ویژگی به شمار می‌آید. وزن سازه‌ها اهمیت زیادی در مقاومت آن‌ها دارد. امروزه از ترفندهای مختلفی برای کاهش وزن سازه کمک می‌گیرند. سازه‌های کم وزن در مقاوم سازی بنا مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصالح مورد استفاده در نماهای ساختمان از وزن بسیار کمتری برخوردار هستند.

عایق صوتی و حرارتی از ویژگی های متریال مناسب

نماهای بیرونی می‌توانند عایق صوتی و حرارتی باشند. در واقع بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان می‌تواند عایق حرارتی و صوتی نیز باشد. متریال نمای ساختمان باید به شکل یک عایق در برابر گرمای روزانه عمل کند و اجازه خروج گرمای درون ساختمان را ندهد. همچنین در تابستان نیز از ورود گرمای بسیار به داخل ساختمان ممانعت نماید. کلیه این نکات از ویژگی‌های متریال مناسب برای نمای بیرونی ساختمان است. متریال نمای بیرونی باید عایق صوتی باشد. عایق صوتی می‌تواند شما را از محیط پر سروصدای شهر در امان نگه دارد. متریال مناسب باید به عنوان یک عایق صوتی برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

معرفی سمنت برد برای نمای ساختمان

فایبر سمنت به عنوان یکی از بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع سمنت برد کلیه ویژگی‌های مورد توجه برای نمای ساختمانی مناسب را دارد.  فایبر سمنت از وزن بسیار سبکی برخوردار است و قابلیت رنگ آمیزی دارد؛ بنابراین با انتخاب آن در نمای ساختمان می‌توان از افزایش وزن سازه جلوگیری نمود. همچنین می‌توان از ظاهر زیبا و مناسبی برای نمای ساختمان بهرمند شد. سمنت برد به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی در نماهای ساختمانی کاربرد دارد و به آسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از خواص ضد رطوبتی برخوردار است و برای آب و هواهای مختلف کاربرد دارد. همچنین از مقاومت بالایی در برابر گرما، سرما، نور خورشید، رطوبت، اشعه ماوراء بنفش، باد، ضربه، فشار، عوامل جوی، آلاینده‌ها و … برخوردار بوده و قابل شست و شو نیز می‌باشد.

بهترین متریال برای نمای بیرونی ساختمان مسکونی !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا