با مزایای ورق سیمانی پوشش سقف آشنا شوید!

با مزایای ورق سیمانی پوشش سقف آشنا شوید!

فهرست مطالب

یکی از مکان‌هایی که در بسیاری از موارد با عدم استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت، دچار آسیب‌های جدی شده و دغدغه‌های بسیار زیادی را برای افراد به همراه می‌آورد، سقف است. بسیاری از پیمانکاران و همچنین انبوه سازان از متریال‌های مرغوب و با کیفیت برای پوشش سقف استفاده خواهند نمود. این که چه نوع پوششی را برای سقف مناطقی با آب و هوای مدیترانه‌ای انتخاب نمود در این بین بسیار بیشتر اهمیت دارد. زیرا عموما این نوع آب و هوا تاثیری دو چندان در بروز آسیب و طول عمر سقف بنا خواهد داشت. نم و رطوبت می‌تواند خسارات جبران ناپذیری برای پوشش سقف منازل یا اماکن تجاری دربر داشته باشد. از این جهت استفاده از متریال‌های مرغوب بسیار ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

متریال‌های متفاوتی برای پوشش سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یکی از این مصالح که از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است، ورق سیمانی یا فایبر سمنت برد می‌باشد که در پوشش سقف نیز بسیار پرکاربرد است. این محصول از جمله محصولاتی بوده که با برخورداری از مزایای برجسته و فوق‌العاده همچون قیمتی مقرون به صرفه، توجه بسیاری از افراد را به سمت خود معطوف داشته است؛ قیمت سمنت برد مقرون به صرفه و با کیفیت همچنین در زمینه‌های متعددی مانند: کف، دیوار و … نیز کاربرد دارد.

عوامل مهم در انتخاب ورق سیمانی برای پوشش سقف 

۱ . دوام و ماندگاری بلند مدت :

سقف از جمله مکان‌هایی به شمار می‌آیدکه کمتر برای بازسازی آن اقداماتی صورت می‌گیرد. از این جهت در تولید یا بازسازی کلی آن، باید از مصالحی استفاده نمود که ماندگاری بلند مدتی دربر داشته باشد. تولیدکننده سمنت برد با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب موجب ماندگاری بلند مدتی خواهد داشت. دوام و ماندگاری این مصالح کاربردی و ایده‌آل مورد توجه بسیاری از افراد در بازارهای داخلی و خارجی گشته است.

عوامل مهم در انتخاب ورق سیمانی برای پوشش سقف 

۲ . مقاومت چشمگیر :

از جمله مزایای مهم دیگر کاربرد سمنت برد در سقف، می‌توان به مقاومت بالای آن اشاره نمود. این محصول از مقاومت چشمگیری نسبت به برخی از عوامل جوی برخوردار خواهد بود. از جمله مقاومت آن می‌توان به :

  • مقاومت در برابر نم و رطوبت
  • مقاومت در برابر آتش سوزی
  • مقاومت در برابر گرما و حرارت
  • مقاومت در برابر ضربه های شدید
  • مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • مقاومت در برابر اشعه ی ماوراء بنفش

و مواردی از این قبیل اشاره نمود. این مقاومت نه تنها سبب افزایش کاربرد در این محصولات خواهد شد، بلکه عمر طولانی و بلند مدتی را نیز به ارمغان می‌آورد. از این جهت همواره با استقبال بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

۳ . تنوع در محصول :

از دیگر عوامل مهم در انتخاب و استفاده از این محصولات، می‌توان به تنوع در آن اشاره نمود. این محصولات با توجه به دکور محل مورد استفاده تهیه و تولید خواهند شد. از جمله می‌توان به: سمنت برد طرح چوب ، ساده و … اشاره کرد که بسیار جذاب و قابل توجه است. همچنین فایبر سمنت برد پوشش سقف در رنگ‌های جذاب و خارق العاده به بازار عرضه می‌شود. علاقمندان می‌توانند با در نظر گرفتن موارد استفاده خود اقدام به بهربرداری از انواع ورق سیمانی نمایند.

۴ . قیمت مناسب :

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در ساخت و ساز یا تعمیر و نگهداری، توجه به قیمت مصالح ساختمانی می‌باشد. انتخاب مصالح با کیفیت و مرغوب در کنار قیمت مناسب و مقرون به صرفه، به انتخاب هوشمندانه افراد بستگی خواهد داشت. ورق سیمانی می‌تواند یکی از انتخاب‌های هوشمندانه برای افراد تلقی گردد. این مصالح کاربردی و ایده‌آل با قیمت مقرون‌به‌صرفه و مناسبی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

موارد استفاده از فایبر سمنت برد پوشش سقف

۵ . سهولت در نصب :

یکی از مزایای استفاده از ورق سیمانی پوشش سقف توجه به سهولت در نصب آن است. این محصولات به راحتی توسط افراد خبره و کارآزموده که با روش نصب سمنت برد آشنایی دارند، انجام خواهد شد. وزن مناسب این محصولات، ابعاد ایده‌آل و مواردی از این قبیل موجب نصب ساده و آسان این محصولات می‌شود. از موارد قابل توجه در نصب این محصولات، رنگ آمیزی آنها خواهد بود. اگر خواستار رنگ جذاب و خاصی هستید، می‌توانید قبل از نصب برای رنگ آمیزی آن اقدامات لازم را انجام دهید.

۶ . وزن مناسب :

یک محصول برای اینکه بتواند تاییدیه های مختلف را دریافت نماید، باید خصوصیات برجسته ای را در بر داشته باشد. یکی از این خصوصیات ، در برداشتن وزن مناسب و ایده آل خواهد بود. فایبر سمنت برد پوشش سقف با برخورداری از وزن سبک و ایده آل ، گزینه ی مناسبی برای نصب و پوشش سقف به شمار می آید. این محصول به راحتی حمل و قابل نصب خواهد بود. وزن سبک در این محصول ، سرعت نصب را نیز افزایش خواهد داد.

موارد استفاده از فایبر سمنت برد پوشش سقف

با توجه به مزایای فوق العاده در این مصالح ساختمانی استفاده از آنها بسیار کاربردی و ایده‌آل خواهد بود. از این جهت در بسیاری از موارد شاهد استفاده سقف کاذب سمنت برد هستیم. از جمله موارد استفاده از محصول در سقف می‌توان به :

  • پوشش سقف ویلاها
  • پوشش سقف سوله‌ها
  • پوشش سقف استخرها
  • پوشش سقف مراکز خرید
  • پوشش سقف مراکز تجاری
  • پوشش سقف برخی از منازل
  • پوشش سقف برخی از ورزشگاه ها

و موارد بسیار زیاد دیگری که با توجه به مزایای این محصولات اقدام به استفاده از آنها خواهند نمود. کاربرد این مصالح در محیط‌های مرطوب مانند: استخر، جکوزی، سونا و … بسیار ایده‌آل خواهد بود. این مصالح می‌توانند از گسترش آتش سوزی در برخی از مراکز جلوگیری نمایند. از این‌رو می‌توان از آنها به عنوان یک اطفای حریق نیز یاد کرد. 

با مزایای ورق سیمانی پوشش سقف آشنا شوید!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا