با ارزانترین سقف کاذب هزینه‌ها را کاهش دهید !

با ارزانترین سقف کاذب هزینه‌ها را کاهش دهید !

فهرست مطالب

سقف کاذب یک عنصر طراحی داخلی محبوب است که در چند سال اخیر طرفداران بسیاری را به دست آورده است. سقف کاذب در اصل بر روی دیوار پنجم که همان سقف اصلی در یک اتاق با چهار دیوار است، اجرا می‌شود. بنابراین یک لایه اضافی بوده که در بر روی سقف اصلی نصب شده و ساختار آن به گونه‌ایست که از یک فضا خالی برخوردار است. این سقف معمولاً توسط زیرسازی فلزی یا بعضا چوبی (کمتر پیش می‌آید) روی سقف اصلی، معلق می‌شود و این باعث کاهش ارتفاع سقف خواهد شد. برای اجرای آن از مصالح مختلفی استفاده می‌شود که همگی از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. اما این روزها محصولات متنوعی برای اجرای سقف کاذب به بازار عرضه شده که از لحاظ ظاهری و نیز کاربری دارای استانداردهای بالایی هستند. در این مطلب از وی سمنت با یکی از این متریال‌ها آشنا می‌شوید.

سقف کاذب یک عنصر ساختاری اصلی نیست و در اصل بخشی از طراحی داخلی به شمار می‌آید و کاملا منحصر به فرد به نظر می‌رسد. بنابراین شما می‌توانید آن را در هر نقطه از مکان مورد نظر نصب یا اجرا کنید. می‌تواند در یک فضای کوچک یا بزرگ اجرا شود و این بسته به چگونگی محیطی که شما قصد اجرای سقف کاذب را دارید، طراحی می‌شود. به طور کلی، سقف‌های کاذب یک راه عالی برای ترکیب عناصر روشنایی فانتزی در تمام عناصر داخلی خواهند بود.

ارزانترین سقف کاذب را با چه محصولی اجرا کنیم ؟

از آنجایی که این روزها محصولات متنوعی برای این منظور به بازار عرضه شده، انتخاب سخت خواهد شد. اما با در نظر گرفتن برخی ویژگی‌ها که از محصول مورد نظر انتظار دارید، قطعا این انتخاب محدود خواهد شد. یکی از این متریال‌ها که به تازگی وارد بازار کشور ما شده، سمنت برد یا همان ورق سیمانی الیاف دار است. این محصول از مزایای بسیاری برخوردار بوده و با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند انتخاب نهایی شما باشد.

آشنایی با ارزانترین سقف کاذب !

اگر بخواهیم سمنت برد را توصیف کنیم باید بگوییم که از مواد اولیه پایه یعنی سیمان، آب، الیاف طبیعی و بعضا مصنوعی تولید می‌شود. بنابراین ظاهری سیمانی مانند و بسیار ساده دارد. اما از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار بوده که باعث شده سالیان زیادی در کشورهای پیشرفته و در زمینه‌های متعدد مورد استفاده قرار گیرد. با این حال به تازگی وارد کشور ما شده و جایگاه خود را آنطور که باید نیافته است. در اصل صنعت ساختمان سازی با این متریال تحولی بزرگ خواهد داشت. زیرا این محصول چند کاربره بوده علاوه‌بر سقف کاذب سمنت برد در موارد دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند از:

سقف شیروانی سمنت برد

کفپوش سمنت برد

نمای سمنت برد

سایدینگ سمنت برد

ارزانترین سقف کاذب چه خصوصیاتی دارد ؟

اگر بدنبال این هستید که رزانترین سقف کاذب را بیابید، باید به ویژگی‌های آن نیز توجه کنید. صرفا هر کاهش قیمتی نشان بر کیفیتی نخواهد بود. اما برخی محصولات هستند که در کنار قیمت ارزان، کیفیت پایینی ارائه می‌دهند و این با گذر زمان خود موجب صرف هزینه هنگفت خواهد شد. اگر بخواهیم از سمنت برد به عنوان محصولی برای ارزانترین سقف کاذب یاد کنیم، می‌توانیم به راحتی خصوصیاتی بسیاری را ذکر کنیم. این محصول قیمت مناسبی در مقایسه با مصالح سنتی و همینطور روش نصب سنتی خواهد داشت. به همین علت به عنوان ارزانترین سقف ویلا نیز کاربرد داشته که برای شیروانی استفاده می‌شود.

ارزانترین سقف کاذب چه خصوصیاتی دارد ؟

چرا ارزانترین سقف کاذب را با این محصول اجرا کنیم ؟

سمنت برد یا ورق سیمانی محصولی دوستدار محیط زیست بوده همین باعث شده تا در کشوهای پیشرفته از این محصول به طور گسترده استفاده شود. از سایدینگ گرفته تا سقف شیروانی مواردی کاربردی بوده که در خانه‌های اروپایی و آمریکایی اجرا می‌شود. دیگر موارد همچون کف کاذب یا سقف کاذب نیز مواردی هستند برای مراکز تجاری- اداری، مرکز خرید و … که در متراژ بالا بسیار کاربرد دارد. همینطور در مراکزی مانند: کف یا سقف کاذب اتاق سرور یا سقف یا کف پوش اتاق برق و … همگی با این محصول قابل اجراست.

فایبر سمنت برد یا ورق سیمانی بهترین گزینه برای صرفه جویی در مصرف انرژی بوده و یک نوع عایق محسوب می‌شود. این محصول حفاظت حرارتی را به هر مکانی ارائه می‌دهد. حتی زمانی که گرمای غیرقابل تحملی در خارج وجود دارد، قادر به پایین آوردن دما در داخل است. هنگامی که سیستم تهویه مطبوع داخل سقف قرار گیرد، تاثیر به سزایی در کنترل دمای داخلی خواهد داشت. از آنجا که سقف کاذب ارتفاع واقعی سقف را پایین می‌آورد، فضا را کاهش می‌دهد و به این ترتیب در مصرف انرژی روزانه چه برای خنک یا گرم کردن محیط کاهش می‌یابد. بنابراین، سمنت برد، متریالی مناسب برای کسانی که تصمیم دارند از سقف کاذب به عنوان عایق استفاده کنند.

ارزانترین سقف کاذب با این محصول چه مزایایی دارد ؟

فایبر سمنت برد، تخته‌های چند منظوره و سازگار با محیط زیست هستند که می‌توانند در ساخت هر نوع سقف کاذب مورد استفاده قرار گیرند و مزایای سمنت برد بسیار زیاد است. به غیر از مقرون به صرفه بودن و روش نصب آسان، مزایای زیر را ارائه می‌دهند:

این محصول بسیار قوی و مستحکم بوده و به همین دلیل طول عمر بالایی دارد.

نیازی به تعمیر یا نگهداری نداشته و از این نظر موجب صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

محصولی جذب کننده صدا یا همان عایق صوتی بوده و بنابراین برای ایجاد اتاق آکوستیک عالی است.

نصب وسایل مختص نورپردازی مانند چراغ‌های ال ای دی در سقف کاذب سمنت برد بسیار آسان است.

می‌تواند ارتفاع واقعی سقف را کاهش دهد و این امر نیاز به تهویه مطبوع با ظرفیت بالا را کاهش می‌دهد.

در برابر آب، آتش و موریانه مقاوم بوده و می‌تواند در حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده شود.

دارای استحکام بالا بوده که در نتیجه دوام بهتری در مقایسه با هر محصول دیگر برای سقف‌های کاذب ارائه می‌دهد که برای مراکز بزرگ همچون اتاق برق یا اتاق سرور و … مناسب است.

در هر صورت با کاربرد این محصول در زمینه‌های متعدد برای ساختمان سازی می‌توانید نه تنها در هزینه‌ها صرفه جویی کنید که عناصر با طول عمر بالا نصب و اجرا کنید.

با ارزانترین سقف کاذب هزینه‌ها را کاهش دهید !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا