ملزومات اجرای سمنت برد

اجرای سمنت برد

فهرست مطالب

ورق سیمانی یا فایبر سمنت برد یکی از محصولات پرکاربرد در کشورهای پیشرفته است که در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این که بتوان از این محصول در زمینه‌های مختلف بهره گرفت، بهتر است با مزایای فایبر سمنت برد بیشتر آشنا شوید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید ورق سیمانی را جهت نمای داخلی یا خارجی، کفپوش، دیوارپوش و … مورد استفاده قرار دهید. این محصول مزایای بسیاری به نسبت سایر متریال‌ها دارد که باعث می‌شود آن را جایگزین مصالح ساختمانی سنتی قرار داد. 

ملزومات اجرای فایبر سمنت برد

برای اجرای پنل سیمانی الیاف دار، به ملزومات اجرای فایبر سمنت برد نیاز خواهید داشت. هدف استفاده‌ از این ملزومات، کیفیت بیشتر، جذابیت بصری ایده‌آل‌تر و همچنین سرعت بسیار در نصب پنل سیمانی یا سمنت برد خواهد بود. ملزومات اجرای فایبر سمنت برد شامل برخی از اتصال دهنده‌ها که بین صفحات به کار گرفته می‌شود و همچنین برخی از ورق‌های گالوانیزه خواهد بود. اتصال لبه‌های زیرین و همچنین اتصال عمودی این پنل‌ها توسط ملزومات مورد نیاز در نصب فایبر سمنت برد صورت می‌پذیرد. از مهم‌ترین این ملزومات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:    

پروفیل گالوانیزه u و C از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد

 برای این که بتوان از زیرساز مقاوم و مستحکمی در اجرای پنل سیمانی برخوردار گشت، استفاده از این ورق‌ها بسیار مطلوب و ایده‌آل خواهد بود. ضخامت این ورق‌ها ارتباط مستقیمی با ضخامت پنل سیمانی خواهد داشت. هر چه میزان ضخامت در صفحات سیمانی الیاف دار بیشتر باشد، از زیر ساز مقاوم‌تری استفاده خواهد شد. اتصال استاد به رانر که همان پروفیل‌های گالوانیزه C و  U شکل هستند، در سقف و کف صورت می‌پذیرد.

ملزومات اجرای فایبر سمنت برد
ملزومات اجرای فایبر سمنت برد

فواصل استاندارد در این اتصال ۶۰ سانتی متر خواهد بود. این محصولات ( پروفیل گالوانیزه C و U ) از ورق‌های فولادی که از طریق روش نورد سرد شکلدهی می‌شوند، تهیه خواهند شد. ضخامت آن‌ها اغلب بین ۳ الی ۶ میلی‌متر متغیر خواهد بود. از پروفیل گالوانیزه C یا همان استاد در پنل‌های سیمانی به عنوان قسمت عمودی در ساختار و تولید قاب‌های فولادی استفاده خواهد شد. اما از پروفیل گالوانیزه U یا همان رانر در پنل‌های سیمانی به عنوان قسمت افقی در ساختار و تولید قاب‌های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروفیل M از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد

یکی دیگر از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد استفاده از پروفیل گالوانیزه M  برای نمای ساختمان خواهد بود. در نمای ساختمان با ورق سیمانی از این پروفیل برای زیر سازی مستحکم و قدرتمند، استفاده خواهد شد. از این محصول علاوه بر زیر سازی نما، در قرار گیری دو پانل سیمانی در کنار یکدیگر نیز استفاده می‌شود. از خصوصیات این ورق گالوانیزه می‌توان به محافظت از پنل در برابر تغییرات جوی اشاره نمود.

پروفیل M از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد
پروفیل M از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد

پنل‌های سیمانی در مواجه با رطوبت و تغییر دما تغییر سایز می‌دهند؛ با استفاده از پروفیل M می‌توان تا میزان چشمگیری از این اتفاق جلوگیری به عمل آورد. استفاده از نظر سازندگان در نحوه‌ پوشش درزهای بین صفحات، در زمان نصب پنل سیمانی بسیار مفید و موثر خواهد بود. این محصول ( پروفیل M) با عرض‌های مختلفی به بازار ارائه ‌می‌گردد که خریداران با توجه به نیاز خود می‌توانند برای تهیه آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

پروفیل گالوانیزه V از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد

علاوه‌بر پروفیل‌های ذکر شده یکی دیگر از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد پروفیل V خواهد بود. این پروفیل شباهت بسیار زیادی به پروفیل M خواهد داشت. همچنین از این پروفیل برای زیرسازی نمای ساختمان نیز استفاده می‌نمایند. تفاوت چشمگیر پروفیل M با پروفیل V در قیمت آن‌ها خواهد بود. قیمت پروفیلV بسیار کمتر از پروفیل M خواهد بود، از این‌رو بسیاری افراد به تهیه این محصول روی می‌آورند. زیرا استفاده از این پروفیل می‌تواند تا میزان چشمگیری هزینه‌های زیرسازی برای نصب پنل سیمانی را کاهش دهد.

پروفیل گالوانیزه V از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد
پروفیل گالوانیزه V از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد

پیچ از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد

پیچ مخصوص سمنت برد

یکی دیگر از ملزومات اجرای فایبر سمنت برد پیچ‌ها خواهند بود. استفاده از سه نوع پیچ برای اتصال پانل سیمانی بسیار قابل توجه است.

پیچ سرمته بالدار سر تخت

پیچ سرمته بالدار سر تخت از جمله پیچ‌های مخصوص برای نصب پانل سیمانی به شمار می‌آید. به دلیل وجود انقباض و انبساط در پنل سیمانی، استفاده از این پیچ‌ها که از هر طرف به اندازه‌ ۲ میلی‌متر بازتر خواهد بود، بسیار مناسب است. باله‌های موجود در این پیچ‌ها در زمان نفوذ به درون فولاد، شکسته خواهند شد. این موضوع سبب فیکس شدن و محکم شدن پیچ در داخل فولاد می‌شود. اغلب موارد استفاده از این پیچ‌ها در سازه‌هایی با ضخامت بیش از ۰.۷ میلی‌متر خواهد بود.

پیچ سرمته ساده سرتخت

این نوع پیچ باله نداشته و به صورت کاملا سر تخت خواهند بود و به همین علت به پیچ سرمته ساده سرتخت معروف هستند. استفاده از این پیچ‌ها با در نظر گرفتن سرمته‌ای بودن آن‌ها برای متصل نمودن صفحات سیمانی به کار گرفته خواهند شد.

پیچ نوک تیز سر تخت

استفاده از این پیچ جهت اتصال پنل‌های سیمانی به سازه‌های چوبی بسیار موثر خواهد بود و می‌توان گفت بسیار کاربردیست و از ملزومات اجرای سمنت برد محسوب می‌شود. 

ملزومات اجرای سمنت برد
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا