کاربرد سمنت برد در صنعت ساخت و ساز

کاربرد سمنت برد در صنعت ساخت و ساز

فهرست مطالب

از جمله فناوری‌های مورد استقبال در صنعت ساخت و ساز، استفاده از انواع سمنت برد می‌باشد. این محصولات با مزایای فوق‌العاده از جمله مهم‌ترین پوشش‌ها در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌روند. تاییدیه استانداردهای جهانی برای ترکیبات ساخت این محصول، از جمله المان‌های خاص آن برای استفاده است. مزایای فوق العاده‌ای مانند:

مقاومت بسیار بالا در برابر نم و رطوبت :

به دلیل مواد اولیه استفاده شده در این محصولات مانند: سیمان، الیاف سلولزی و برخی مواد معدنی، همواره شاهد مقاومت بسیار زیادی در ورق‌های سیمانی خواهیم بود.

مقاومت چشمگیر در برابر آتش سوزی:

این محصولات از جمله محصولاتی هستند که می‌توانند در جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی و ممانعت از انتشار آن، نقش موثری داشته باشند.

عدم ایجاد طبله و پوسیدگی:

ورق سیمانی می‌تواند به عنوان یک نوع جذب کننده نم و رطوبت عمل کرده و از رسوب آن تا میزان چشمگیری جلوگیری نماید.

مقاوم در برابر عوامل جوی مانند بارش باران، برف و طوفان:

یکی از خصوصیات بسیار مهم در این مصالح ساختمانی، برخورداری از مقاومت مناسب در برابر عوامل جوی خواهد بود.

سهولت در اجرای سازه:

در اجرای فایبر سمنت برد، به راحتی می‌توان محصولات تولید شده را با پیچ و مهره در مکان مورد نظر فیکس نمود. از این‌رو کلیه افراد با تخصص مناسب می‌توانند اقدام به نصب ورق سیمانی نمایند.

حمل و نقل آسان و قابل توجه:

این محصولات در ابعاد مناسبی تهیه و تولید شده‌اند و به راحتی قابل جابجایی و حمل و نقل خواهند بود.

تنوع در طرح و رنگ:

از عوامل تاثیرگذار در خرید این محصولات، توجه به طیف گسترده و قابل توجه در طرح و رنگ انواع فایبرسمنت برد خواهد بود؛ رنگ این محصولات به راحتی قابل انتخاب می‌باشد.

کاربرد فایبر سمنت برد در نمای ساختمان
کاربرد فایبر سمنت برد در نمای ساختمان

عدم انتقال صدا:

در تولید این محصولات، توجه بسیار زیادی به عدم انتقال صدا شده است.

قیمت مناسب و ایده‌آل:

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خصوصیات فایبر سمنت برد توجه به قیمت مناسب و مقرون به صرفه آنها نسبت به مابقی محصالح ساختمانی خواهد بود.

و مواردی از این قبیل بسیاری از افراد را برای استفاده از این محصولات بی‌نظیر و مناسب ترغیب نموده است. با توجه به این خصوصیات و مزایای فوق‌العاده ؛ موارد استفاده از فایبر سمنت برد نیز بسیار وسیع و گسترده خواهد بود. کاربرد ورق سیمانی در صنعت ساخت و ساز همواره مورد توجه و استقبال بسیاری از انبوه سازان و پیمانکاران بوده است. از جمله کاربردهای این محصولات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

کاربرد سمنت برد در کف

در گذشته استفاده از برخی مصالح که هم از قیمت بالایی برخوردار بود و هم مقاومت کمتری نسبت به سمنت برد داشتند، رواج بسیار زیادی داشت. اما امروزه با دسترسی به فناوری‌های روز دنیا، شاهد محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه‌ای هستیم که استفاده از آن‌ها در صنعت ساخت و ساز بسیار ایده‌آل و مناسب خواهد بود. آشنایی با فایبر سمنت برد چیست برای استفاده در کف بنا، به دلیل برخورداری از مزایای بی‌نظیر بسیار مطلوب خواهد بود. این محصول از مقاومت چشمگیری در میزان تحمل باربری در کف بنا، خواهد داشت.

همچنین استفاده از این متریال در کنار دیگر مصالح مانند: انواع کفپوش‌ها، سرامیک، پارکت و … سازگاری مناسبی را در بر خواهد داشت. در برخی از موارد نیز شاهد عدم قیرپاشی در کف خواهیم بود. که این به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر نم و رطوبت می‌باشد. از این محصولات می‌توان برای پوشش کف:

  • حمام
  • دستشویی
  • آشپزخانه
  • کف ساختمان و بنا
  • کف مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و … استفاده نمود.
کاربرد سمنت برد در کف
کاربرد سمنت برد در کف

کاربرد فایبر سمنت برد در نمای ساختمان

کاربرد سمنت برد برای انواع دیوارهای داخلی و خارجی بنا بسیار ایده‌ال و منحصر بفرد خواهد بود. نمای بیرونی ساختمان همواره در معرض تابش شدید نور خورشید، سرمای زمستان، باران و برف است. از این‌رو توجه به کیفیت نمای استفاده شده، بسیار مهم و ضروری خواهد بود. ورق سیمانی با برخورداری از خصوصیات ویژه و برجسته، گزینه بسیار ایده‌آل و مطلوب برای نمای ساختمان است. برخورداری از تنوع در طرح و رنگ این محصول در درای وال فایبر سمنت برد می‌تواند در ایجاد فضایی خیره کننده، بسیار مورد توجه افراد قرار گیرد. همچنین استفاده از این محصولات در نمای داخلی بنا نیز مورد استقبال بسیاری از سازندگان بناها بوده است. این محصولات از مقاومت مناسبی نسبت به ضربه نیز برخوردار می باشند. با توجه به این موارد انتخاب ورق سیمانس به عنوان پوشش دیوار راه پله نیز بسیار مطلوب خواهد بود.

کاربرد فایبر سمنت برد در سقف

یکی دیگر از موارد استفاده سمنت برد پوشش‌های منحصر بفرد به عنوان سقف کاذب سمنت برد است. این محصولات با قدرت بالا در برابر فرسایش و رسوب، گزینه مناسبی برای پوشش سقف هستند. استفاده از ورق سیمانی در اغلب فضاهای اداری، مسکونی و تجاری مورد توجه کلیه افراد بوده است. ضخامت‌های متفاوت در این محصولات، موارد استفاده از آنها را بسیار گسترده‌تر و وسیع‌تر نموده است.    

کاربرد سمنت برد در صنعت ساخت و ساز
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا