چگونگی محوطه سازی ویلا !

چگونگی محوطه سازی ویلا !

فهرست مطالب

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که به محیط باز و بیرونی علاقه دارید، قطعا محوطه سازی ویلا و رسیدگی به فضای باز آن نیز برایتان اهمیت خواهد داشت. این روزها نبود یا کمبود محیطی آرام و سرسبز به خصوص در زندگی شهر نشینی رو به افزایش چشمگیر است. همین باعث شده تا توجه معماران، طراحان و به خصوص مالکان به طراحی محوطه حتی در کمترین فضای ممکن، رو بیاورند. ضمن اینکه وجود محصولات جدید در این زمینه مانند سمنت برد که فضایی متفاوت را ایجاد خواهد کرد، موجب اهمیتی ویژه به این فعالیت شده است.

در این مطلب از وی سمنت باید به این نکته اشاره کنیم که محوطه سازی تنها کاشت و پرورش گل‌های تزئینی و گیاهان سرسبز نیست. بلکه مجموعه فعالیت‌هاییست که با اجرای آنها، محیط باز را به فضایی قابل استفاده تبدیل خواهید کرد. از جمله می‌توان به: اجرای مبلمان، کفپوش یا سنگفرش، آلاچیق یا سایبان، آبنما، آتشدان و … اشاره کرد که همگی بستگی به متراژ یا سلیقه کارفرما دارد.

محوطه سازی ویلا به این دلیل اهمیت دارد که به شما امکان استفاده از فضای باز و آزاد در بهترین شرایط حتی فصول سرد سال را نیز خواهد داد. محیطی دلنشین در کنار گیاهان سبز که ذهن را از زندگی شهری دور می‌کند. با این حال برای طراحی محوطه نیاز به مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه یا دست کم تجربه‌ای کوچک در اینباره را داشته باشید. کما اینکه طراحی محوطه تاثیر مستقیم برروی ارزش ملک شما خواهد داشت.

قبل از محوطه سازی ویلا

قبل از محوطه سازی ویلا !

شاید یکی از اصلی‌ترین نکاتی که قبل از طراحی محوطه ویلا باید انجام دهید، رسیدگی به ظاهر و نمای بیرونی و داخلی ویلا خواهد بود. همانطور که می‌دانید نمای ساختمان در نکاه اول تاثیر بسزایی برروی بینندگان خواهد داشت. به همین علت بهتر است قبل از اینکه به فضای باز و بیرونی محوطه رسیدگی کنید، ابتدا نمای ویلا و ظاهر آن را با استفاده از محصولات مرغوب و البته مقاوم مانند سایدینگ در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی به خصوص مناطق مرطوب، زیباسازی کنید.

وجود محصولات متنوع در این زمینه باعث می‌شود تا انتخاب برای معماران و طراحان، همینطور برای شما سخت شود. از این‌رو با تحقیق و بررسی در اینباره می‌توانید از متریال‌های بروز و مستحکم و البته چند منظوره که در زمینه‌های متعدد کارآیی دارد، استفاده کنید. یکی از این متریال‌ها سمنت برد است. این محصول کامپوزیت یا چند منظوره است و کاربردی گسترده به خصوص در ویلاسازی دارد.

سمنت برد که از سیمان، سلولز و مواد معدنی تشکیل شده است به ما این امکان را می‌دهد که دیوارها را به روشی سبک، غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر باران بپوشانیم و نماهایی با بافت‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف با فایبر سمنت برد نما ایجاد کنیم. پانل‌های آن به راحتی قابل کنترل، سوراخ شدن هستند و می‌توانند نماهای تهویه شده را در صورت نصب با جدایی مشخص بین دیوار عقب پیکربندی کنند.

ظاهری سیمانی شکل، شیک و ساده که در ترکیب با دیگر مصالح ساختمانی، طرحی متفاوت و خاص بوجود می‌آورد. ورق سیمانی امکان ایجاد هارمونی یا یکپارچگی در محیط را برای شما فراهم می‌نماید. به همین علت شما می‌توانید سقف شیروانی و نما را با این متریال به صورت یکپارچه زیباسازی کنید. کامپوزیت بودن این محصول باعث می‌شود تا بتوانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

سقف شیروانی سمنت برد در محوطه سازی ویلا 

می‌توان سقف ویلا را با سقف شیروانی سمنت برد به صورت گسترده با هر متراژی شیروانی کرد.

نمای سمنت برد در محوطه سازی ویلا

می‌توان نمای ویلا را به طور کامل یا در کنار دیگر مصالح نوین با این متریال نماسازی کرد.

عوامل مهم در محوطه سازی ویلا !

عوامل مهم در محوطه سازی ویلا !

هنگامی که تصمیم به طراحی محوطه می‌گیرید، باید به نکات اصلی و همینطور جزئی نهایت دقت را داشته باشید. در کل برای این کار اصولی کلی وجود دارد که با رعایت آنها قطعا می‌توانید بهترین طراحی را در فضای باز داشته باشید. در این بخش به اصلی‌ترین موارد اشاره خواهیم کرد:

هماهنگی در محیط :

یکی از موارد اصلی که باید به آن بسیار دقت شود، ایجاد یکدستی و یکپارچگی در محیط است. اما چطور باید این کار را انجام داد؟ تنها کافیست از یک یا دو محصول در بخش‌های متفاوت محوطه سازی استفاد کنید. در این صورت می‌توانید به بهترین شکل ممکن در فضای با هماهنگی ایجاد کنید. این روزها محصولات کامپوزیت یا چند منظوره بهترین انتخاب برای محوطه سازی محسوب می‌شوند.

فضای سبز دلنشین در محوطه سازی ویلا :

اصل اساسی در محوطه سازی ویلا، یجاد فضای سبز و دلنشین است. اینکه بتوانید در قسمت‌های متفاوت به خصوص پرکاربرد ویلا گیاهان رونده و پیچگ یا گل‌های تزئینی پرورش دهید. به این صورت هم موجب پاکسازی محیط زیست شده‌اید و هم از مکانی دلنشین در فضای باز ویلا، برخوردار هستید.

کفسازی در محوطه سازی ویلا :

از دیگر مواردی که در این فعالیت باید به آن اشاره کرد، کفسازی محیط است. شما می‌توانید مسیر رفت و آمد در محوطه را با کفپوش یا سنگفرش مشخص کنید. حتی می‌توان قسمتی که تصمیم به اجرای مبلمان یا نشیمن در ان را دارید، با محصولی مقاوم کفسازی کنید.

اجرای سازه‌های پرکاربرد در محوطه سازی ویلا :

آلاچیق، پرگولا یا سایبان را می‌توان یکی از پرکاربردترین سازه‌ها در محوطه سازی ویلا دانست. این عناصر در کمترین زمان ممکن ساخته می‌شوند و مکانی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت هستند. البته یکی دیگر از روش‌ها ایجاد حریم خصوصی در فضای باز بوده که می‌توان با دیوار کشی بخشی از آن، مکان را تبدیل به محیطی برای چیدمان مبلمان مورد نظر کرد.

نورپردازی صحیح و اصولی :

نورپردازی صحیح و اصولی باعث می‌شود تا فضای باز طراحی شده، زیبایی دو چندان داشته باشد. به همین علت باید در این مرحله نهایت مهارت و دقت را داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا محیط بیرونی ویلا نه تنها زیباسازی شود که در شب نیز بتوان از این نورپردازی بهتر استفاده کرد.
موارد اشاره شده تنها بخش اصلی از محوطه سازی ویلا به صورت اصولی و کاربردی بود. با این حال می‌توانید برای بهتر شدن فضای بای ه در دسترس شماست با مشاوران فعال در این زمینه مشورت نمایید.

چگونگی محوطه سازی ویلا !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا