معرفی بهترین متریال نمای خشک !

معرفی بهترین متریال نمای خشک !

فهرست مطالب

همانطور که در مباحث پیشین توضیح داده شد، نمای خشک سبکی متفاوت در نماسازی است که به شما این امکان را می‌دهد تا از بنای ساختمان به بهترین شکل ممکن محافظت نمایید. این روش که سال‌هاست در کشورهای پیشرفته و با کاربرد متریال نمای خشک پیاده سازی می‌شود، به تازگی نیز در کشور ما مورد توجه واقع شده است. علت این امر علاوه‌بر زیباسازی و اجرای نماهای مدرن و خاص، مزایای بی شماریست که نمای خشک و مصالح مورد استفاده در اجرای آن، به همراه دارد.

ساختمان سازی این روزها روشی نوین در پیش گرفته و همین باعث می‌شود تا شهرسازی با تغییرات عمده‌ای مواجه شود. وجود محصولات و متریال‌های مدرن نیز در این امر بی تاثیر نبوده کار را برای سازندگان آسان‌تر نموده است. با این حال سبک‌های نوین و کاربردی در ساخت ساختمان آنطور که باید به کشور ما ورود نکرده و قطعا طول خواهد کشید تا جایگاه خود را در ایران بیابد.

با این حال محصولاتی جدید مانند سمنت برد یا ورق سیمانی پا به عرصه ظهور گذاشته و با فوایدی که دارد، به راحتی می‌تواند جایگزین مصالح سنتی شود. این متریال‌ها ضمن اینکه جایگزینی مناسب برای مصالح سنتی هستند، از استحکام و مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردارند. بنا به همین دلیل موجب تحولی بزرگ در صنعت ساختمان شده‌اند. در این مطلب از وی سمنت با ما همراه باشید تا یکی از بهترین متریال‌های نمای خشک را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با متریال نمای خشک

آشنایی با متریال نمای خشک

شاید انتخاب زیادی برای متریال نمای خشک داشته باشید، اما یکی از بهترین آنها سمنت برد یا ورق سیمانی است. این محصول که از ترکیب مواد اولیه پایه یعنی: آب، سیمان و الیاف طبیعی تولید شده است. به همین علت دوستدار محیط زیست معرفی می‌شود، زیرا برای تولید آن به طبیعت آسیبی وارد نشده و استفاده از آن نیز برای محیط زیست تهدیدی محسوب نخواهد شد. همین باعث شده تا در کشورهای پیشرفته به صورت گسترده از ورق سیمانی استفاده شود.
از اصلی‌ترین مزایای سمنت برد می‌توان به چند منظوره بودن آن اشاره کرد. این محصول در زمینه‌های متعدد ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. که از جمله می‌توان موارد زیر را برشمرد:

سایدینگ سمنت برد

سقف کاذب سمنت برد

سقف شیروانی سمنت برد

کفپوش سمنت برد

نمای سمنت برد

بنابرین این امکان برای شما فراهم خواهد بود تا در موارد یاد شده به طور گسترده از ورق سیمانی استفاده کنید. در تمامی این موارد روش نصب و اجرا به صوت خشک و بدون نیاز به ملات انجام خواهد شد. که این از بهترین فواید متریال خشک محسوب خواهد شد.

متریال نمای خشک چه ویژگی دارد ؟

برای انتخاب متریال نمای خشک باید به موارد حائز اهمیتی دقت نمایید. از آجایی که روش نصب و اجرا با زیرسازی و به اصطلاح معمول قوطی کشی انجام می‌شود، انتخاب محصول برای نمای خشک باید با دقت انجام شود. زیرا برای نصب و اجرا نیاز به افرد حرفه‌ای خواهد بود. برخی ویژگی‌ها به طور کلی در انواع مصالح ساختمانی وجود دارد. اما برخی متریال‌های نوین از ویژگی‌هایی برخودارند که آنها را متمایز از دیگر محصولات خواهد کرد. اینکه بتوانید متریالی مناسب را انتخاب نمایید قطعا در آینده سرمایه گذاری دقیق خواهید داشت. از ویژگی‌هایی که متریال نمای خشک باید برخوردار باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

متریال نمای خشک چه ویژگی دارد ؟

از استحکام و مقاومت بالایی برخودار باشد

محصولی که برای نمای خشک در نظر می‌گیرید باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد تا نیازی به نگهداری یا تعمیر زود هنگام نداشته باشد. ضمن اینکه از بنای شما محافظت نموده و مانع از آسیب یا از بین رفتن آن شود. در نهایت موجب افزایش طول عمر بنا شود. خوشبختانه سمنت برد یا ورق سیمانی محصولی بسیار مستحکم بوده و از طول عمر بالایی برخوردار است که همین افزایش طول عمر بنا خواهد شد.

متریال نمای خشک از وزنی نسبتا سبک برخوردار باشد

این مورد باعث می‌شود تا نصب و اجرا در کمترین زمان ممکن انجام شده و به نوعی در زمان صرفه جویی می‌شود. یکی از مزایای سمنت برد وزن نسبتا سبک آن در مقایسه با سایر مصالح سنتی است. این باعث می‌شود تا نصب و اجرای آن با سرعت و دقت بیشتری به اتمام رسد. از سوی دیگر کار را برای نصبان و سازندگان نیز آسان خواهد کرد. زیرا نیازی به ملات و آب نخواهد داشت.

عایقی مناسب باشد

متریال نمای خشک باید بتواند از بنای شما در برابر عوامل فیزیکی- محیطی به خوبی محافظت نماید. محصول مورد نظر باید در برابر بارش باران‌های پیاپی، رطوبت بالا و تابش متداوم نور خورشید مقاوم باشد. از خروج گرما و ورود سرما در فصول سرد سال و بالعکس جلوگیری نماید. به‌علاوه مانع از انتقال صدا چه به داخل ساختمان چه خارج از ساختمان شود. این امر به تنهایی باعث صرفه جویی و کاهش هزینه‌های مرتبط با انرژی خواهد شد. سمنت برد یکی از بهترین عایق‌های ساختمانی محسوب می‌شود.

از قیمتی مقرون به صرفه برخوردار باشد

از دیگر مواردی که متریال نمای خشک باید برخوردار باشد، قیمت آن است. این امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز خواهد داشت. به همین علت باید محصولی را انتخاب کنید که از لحاظ قیمتی مناسب باشد به خصوص اگر تصمیم به اجرای پروژه‌ای بزرگ دارید. قیمت سمنت برد در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی و با محاسبه هزینه‌های حمل و نقل و … بسیار مناسب است.

شاید بتوان هزاران ویژگی را برشمرد اما اینکه بتوانید تعداد بیشتر از این ویژگی‌ها را به طور مجموع در یک محصول داشته باشید، تقریبا بعید خواهد بود. اما ورق سیمانی یا سمنت برد به دلیل موراد ذکر شده و برخورداری از مزایای بی‌شمار، انتخابی مناسب برای اجرا در نمای خشک است. شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان و مشاوره رایگان در این زمینه از چگونگی نصب و اجرا و هزینه‌های مرتبط مطلع شوید.

معرفی بهترین متریال نمای خشک !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا