مصالح ساختمانی جدید در ساخت و ساز!

مصالح ساختمانی جدید در ساخت و ساز!

فهرست مطالب

مصالح ساختمانی جدید با توجه به کاربرد، استحکام و مقاومت، همچنین زیبایی ظاهری تولید می‌شود. مصالح ساختمانی مدرن در شکل، ساختار و عملکرد متنوع هستند و به راحتی با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ می‌شوند. ضمن این که برخی از انواع متریال‌ها چند منظوره مانند: چوب پلاست ، انواع سمنت برد و …  امکان استفاده در قسمت‌های مختلف از جمله: سقف، کف، دیوار، نمای داخلی یا خارجی و … را فراهم خواهند کرد. هر کدام از مصالح ساختمانی با توجه به دوام و ساختار برای بخشی از ساختمان مناسب است. 

مصالح ساختمانی جدید برای دیوار

در سال‌های اخیر با توجه به این امر که دیوارها نیاز به مواد مستحکم دارند، مصالح زیادی برای ساخت و روکش آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب مصالح ساختمانی جدید نیاز به برنامه‌ریزی منسجم دارد.

چوب: چوب از جمله مصالحی است که برای ساخت روکش و بنای دیوار مورد توجه قرار می‎گیرد. برای استحکام و محافظت از دیوار نمونه‌های تخته سه لا به کار می‌رود.

ورق سیمانی: سمنت برد نیز از جمله مصالح مقاوم برای ساخت دیوار است که در نمای داخلی و نمای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این محصول قابلیت رنگ آمیزی دارد. دیوارپوش سیمانی همچنین عایق صوتی مناسبی بوده و در جذب و تنظیم صدا نقش مهمی دارد. با بهرمندی از این نوع مصالح ساختمانی جدید می‌توان یک حریم خصوصی فوق‌العاده ترتیب داد؛ این موضوع در واحدهای ساختمانی اهمیت زیادی دارد.

فولاد: فولاد نیز از مصالحی است که برای دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارهای فولادی سبک و مقاوم هستند و تاثیر منفی بر وزن سازه ندارند. ورق‌های فولادی بسیار منعطف بوده و قابلیت شکل پذیری دارند. ساختمان‌های ضدزلزله از این مصالح در ساخت دیوار و بنا بهرمند می‌شوند.

مصالح ساختمانی جدید برای دیوار

مصالح سقف شیروانی

سقف‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر هر بنا معرفی می‌گردند که با توجه به نوع ساختار بنا و ساختمان اجرا می‌شوند. برای ساخت هر سقفی باید مجموعه‌ای از عوامل در نظر گرفته شود؛ امروزه از مصالح ساختمانی جدید برای سقف شیروانی استفاده می‌کنند. در مقاله سایدینگ چیست توضیح داده‌ایم که سقف‌ها با توجه به نوع آب‌و‌هوا ساخته می‌شوند و سقف‌های شیروانی در نواحی مرطوب و پرباران رایج هستند. این سقف‌ها باید زهکشی بسیار قوی در جمع‌آوری آب داشته باشند. سقف شیروانی زهکشی مناسبی فراهم می‌نماید. ورقه‌های فولادی، آسفالت، تخته سنگ، چوب و … از جمله موادی است که در سقف شیروانی به کار می‌رود. چوب پلاست و سمنت برد به عنوان مصالح ساختمانی جدید در سقف‌ها معرفی می‌گردند.

مصالح ساختمانی جدید برای کف

سازه‌های ساختمانی نیاز به کاهش وزن زیادی دارند. این کاهش وزن از فشار زیاد بر روی زمین جلوگیری می‌کند. این موضوع با توجه به سا‌خت‌وسازهای فراوان شهری اهمیت دارد. 

مصالح ساختمانی مدرن کف بنا نیز با هدف سبک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مصالح می‌تواند سمنت برد، چوب پلاستیک و تخته سنگ‌ باشد. مصالح ساختمانی جدید می‌توانند وزن سازه را تا ۷۰ درصد کاهش دهند. موزاییک، سرامیک، کاشی، ورق‌های فولادی، سنگ مرمر، پارکت، سنگ‌های گرانیتی و … می‌توانند مواد مناسبی برای پوشش کف ساختمان باشند. این بافت‌ها ظاهری شیک، گرم و زیبا به محیط می‌بخشند. مصالح ساختمانی جدید برای کف ساختمان باید از قابلیت تمیزکاری برخوردار باشند. نصب سریع این مصالح ساختمانی نیز اهمیت زیادی دارد. چون روند ساخت‌وساز را افزایش می‌دهد. 

مصالح ساختمانی جدید برای سقف

سقف‌ها با تنوع زیادی ساخته می‌شوند. در واقع این عنصر در محیط منزل از اهمیت زیادی برخوردار است. چون ضعف و قوت بنا را به خوبی نشان می‌دهد. بخشی از مصالح برای استحکام و ساخت و برخی دیگر نیز برای تزیین و زیبایی مورد استفاده واقع می‌شوند.  

ورق سیمانی پوشش سقف از مصالح ساختمانی جدید است که این روزها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و جایگزینی مناسب برای سایر متریا‌ل‌ها به شمار می‌آید. چوب از عناصر مهم برای ساخت سقف می‌باشد. این عنصر می‌تواند با استحکام و ترکیبات گوناگون به دکوراسیون منزل وارد شود. از چوب برای ساخت سقف یا تزیین آن کمک گرفته می‌شود. دایره کارکردی چوب در ساخت بنا وسیع و گسترده می‌باشد.

گچ از مصالحی است که برای زیبایی و جلوه سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گچ از دیرباز و به روش کلاسیک برای ساخت سقف کاربرد دارد. گچ‌ها قابلیت تزیین و برش دارند. از این رو بر روی پانل‌های چوب، آجر، تیر آهن و … سقف به کار بسته می‌شوند. فلزها از عناصر مهم در ساخت سقف هستند. ورق‌های فولادی برای ساخت سقف کاربرد دارند. فلزات برای ایمنی بیشتر بنا در ساخت سقف به کار بسته می‌شوند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

کاشی نیز از جمله مصالحی است که برای تزیین و تکمیل بنای سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مصالح بیشتر با انگیزه تزیین کاربرد دارند و برای محیط‌هایی نظیر سقف استخر رو بسته، سقف آشپزخانه، سقف سرویس بهداشتی و … استفاده می‌شوند.

مصالح ساختمانی جدید برای سقف

مصالح ساختمانی جدید برای نما

نما یکی از مهم‌ترین اجزای ساختمان است؛ این محدوده در معرض نور خورشید مستقیم، درجه حرارت بالا، رطوبت فراوان، آلودگی زیاد، انبساط و انقباض، سرمای زمستانه و … قرار دارد. تمام این عوامل بیرونی سطح بالای محافظتی را از مصالح ساختمانی جدید می‌طلبد. ورق سیمانی یا سمنت برد از جمله مصالح ساختمانی جدید برای ساخت نما می‎باشد؛ این روکش از مقاومت مناسبی در برابر عوامل جوی نامطلوب برخوردار است. ورق الیاف سیمانی از جمله مصالح ساختمانی بوده که بدون استفاده از مواد شیمایی تولید می‌شود و مناسب برای نمای ساختمان می‌باشد؛ این مصالح از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

مصالح ساختمانی ارزان

یکی از مواردی که هنگام خرید مصالح ساختمانی جدید مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت است؛ با توجه به این مورد می‌توانید به طور چشمگیری باعث کاهش هزینه‌های مرتبط با ساخت و ساز شوید. ورق سیمانی یا سمنت برد از مصالح ساختمانی ارزان و مقرون به صرفه محسوب می‌شود که با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید می‌شود. این مصالح ساختمانی ارزان با توجه به این که چند منظوره بوده و می‌توان به صورت گسترده در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد، موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

سمنت برد مصالح ساختمانی جدید

سمنت برد به عنوان مصالح ساختمانی جدید معرفی می‌گردد. این مصالح از قابلیت‌های زیادی برای استفاده در مکان‌های مختلف برخوردار است. فایبر سمنت برد را می‌توان به عنوان کفپوش، دیوارپوش، پیشخوان آشپزخانه، نمای ساختمان، کفپوش محیط بیرون، فضای پشت‌بام، تراس، طراحی محوطه استخر، روف گاردن و … مورد استفاده قرار داد.

ورق سیمانی با ویژگی‌های خاصی عرضه می‌شود. استحکام، مهم‌ترین ویژگی سمنت برد می‌باشد. روکش‌های سیمانی قابلیت برش در اندازه دلخواه را دارا هستند. این ورقه‌ها از هر نظر مقرون به صرفه می‌باشد و زیبایی منحصر به فردی دارد. در برابر نوسانات دما مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد. با این اتفاق از پرداخت هزینه‌های مجدد جلوگیری خواهد شد. سمنت برد نیاز به نگ‌داری ندارد و به همین خاطر برای طولانی شدن عمر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

مصالح ساختمانی جدید در ساخت و ساز!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا