محصولات جدید در صنعت ساختمان !

محصولات جدید در صنعت ساختمان !

فهرست مطالب

محصولات جدید در صنعت ساختمان !

رشد زندگی شهر نشینی و در پی آن نیاز روز افزون به ساخت و ساز مسکن باعث شده تا صنعت ساختمان پیشرفت چشمگیری داشته باشد. ظهور مصالح ساختمانی نوین و البته چند منظوره مانند سمنت برد یا ورق سیمانی الیاف دار نیز که از سری محصولات جدید در صنعت ساختمان به شمار می‌آید نیز در این پیشرفت نقش بسزایی داشته است. به همین علت روز به روز شاهد توسعه و زیر ساخت‌های حرفه‌ای هستیم که سبک زندگی را تغییر داده و بیش از پیش آسان می‌نماید.

با توجه به اینکه ساخت و ساز باید بتواند به نیازهای جامعه پاسخ دهد و بیشترین بازدهی را داشته باشد، بنابراین باید در این راه نه تنها از محصولات جدید که از شیوه‌های نوین ساختمان سازی نیز استفاده شود. به همین علت فناوری‌های زیادی در صنعت ساختمان رو به اجرایی شدن بوده که علاوه‌بر افزایش سرعت از کیفیت بالا، استحکام و زیبایی شناسی به طور همزمان برخوردار باشد. در این مطلب با وی سمنت همراه باشید تا شما را با یکی از مصالح ساختمانی جدید آشنا کنیم.

معرفی سمنت برد از سری محصولات جدید در صنعت ساختمان !

با افزایش جمعیت، تقاضا برای ساخت و ساز مسکونی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. اختراعات زیادی در رابطه با نوع مصالح مورد استفاده در فعالیت‌های ساختمانی وجود دارد. یکی از این نوآوری‌های مهم، فایبر سمنت برد است که از مخلوط سیمان، آب و الیاف طبیعی و بعضا مصنوعی یا ذرات تقویت کننده تشکیل شده است.

فایبر سمنت برد که در ایران به ورق سیمانی الیاف دار معروف است، به عنوان یک ماده کامپوزیت ساخته شده از ماسه، سیمان و الیاف سلولزی تعریف می‌شود. این ترکیبی از سیمان و الیاف تقویت کننده است که به استحکام بیشتر مواد فیبر سیمان کمک می‌کند. در حالی که چند منظوره بوده و در زمینه‌های متعددی از جمله: نماپوش، کفپوش، سقف کاذب، سقف شیروانی و سایدینگ می‌توان به کاربرد سمنت برد اشاره کرد. همچنین در هر دو کاربرد تجاری و خانگی استفاده می‌شود.

ویژگی محصولات جدید در صنعت ساختمان

بخش مسکن شهری در جهان، به ویژه در اقتصادهای در حال توسعه مانند: چین و هند، به دلیل رشد فزاینده جمعیت، منجر به تقاضای شدید برای مواد شیمیایی ساختمانی و محصولاتی مانند تخته فیبر سمنت شده است. همین باعث شده تا این محصول خیلی سال پیش در کشورهای پیشرفته به خصوص آمریکا به صورت گسترده کارآیی داشته باشد. ضمن اینکه از مزایای بسیاری برخوردار بوده و می‌توان از این محصول به عنوان جایگزینی مناسب برای مصالح سنتی استفاده کرد.

ویژگی محصولات جدید در صنعت ساختمان !

چرا از سمنت برد به عنوان سری محصولات جدید در صنعت ساختمان استفاده کنیم ؟

این محصول به صورت گسترده در ساخت و ساز کاربرد داشته و همین باعث می‌شود تا بتوان از آن در اجرای موارد زیر استفاده کرد.

کفپوش سمنت برد

نماپوش سمنت برد

سایدینگ سمنت برد

سقف کاذب سمنت برد

سقف شیروانی سمنت برد

چند منظوره بودن این متریال کاربری آن را در زمینه‌های متعدد صنعت ساختمان آسان نموده است. همین باعث شده تا در کشورهای پیشرفته کاربرد ورق سیمانی با اسقبالی بی سابقه روبرو شود. مزایای فراوان این محصول همچنین در مقایشه با مصالح سنتی به خصوص روش نصب خشک آن در این مهم تاثیر داشته است. در این بخش به معرفی برخی از مزایای سمنت برد خواهیم پرداخت.

برخورداری از چگالی کم و وزنی نسبتا سبک

بخش کم چگالی بیشترین سهم را در فایبر سمنت برد دارد. سیمان الیافی با چگالی پایین با بهترین کارآیی ساختاری طراحی شده است، اما به طور کلی برای کاربردهای خارجی که به قابلیت‌های مقاومت بالا نیاز دارند، استفاده نمی شود. با رشد روزافزون ساخت و ساز در سراسر جهان، تقاضا برای تخته سیمان الیاف دار با چگالی کم به طور عمده در کاربردهای داخلی افزایش می‌یابد. برای مثال سمنت برد با چگالی کم را می‌توان در کفپوش‌های سازه‌ای به ویژه در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد که نسبت استحکام به وزن قابل توجهی را ارائه می‌دهد و به طور موثر در برابر آب و همینطور رطوبت بالا مقاوم است.

معرفی سمنت برد از سری محصولات جدید در صنعت ساختمان !

محصولی مقاوم و مستحکم در مقایسه با مصالح سنتی

بخش ساختمان‌های تجاری بیشترین سهم را در بازار ورق سیمان الیافی به خود اختصاص داد که با رشد چندین درصدی در طول دوره پیش بینی شده بود. فایبر سمنت برد به یک گزینه مناسب در ساخت ساختمان‌های تجاری تبدیل شده. زیرا گزینه بهتری نسبت به تخته سه لا و سایر مواد و مصالح سنتی است. تخته‌های سیمانی به این دلیل استفاده می‌شوند که در مقایسه با صفحات گچی، در برابر رطوبت بالا یا نفوذ آب و نشتی از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و محکم می‌مانند.

تخته‌های سیمانی دارای خاصیت جذب رطوبت و خشک کنندگی عالی هستند و در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم هستند. به این معنا که محصولی مناسب برای شهرهایی ساحلی با آب و هوای مرطوب و بارانی خواهند بود. ورق سیمانی همچنین به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت ضربه‌ای بالا و مقاومت در برابر آتش، برای کاربردهایی مانند: روکش دیوار، قطعه بندی دیوار و دیوارهای تزئینی انتخاب بهتری است.

استفاده از فایبر سمنت در شرایط سخت محیطی مفید است

نصب الیاف سیمانی به ویژه در مناطقی با محیط‌های سخت پایدار مفید است. آنها می‌توانند جایگزین مناسبی برای تاسیسات آلومینیومی و چوبی باشند که معمولاً در نزدیکی محیط‌های دریایی یافت می‌شوند، جایی که هوا رطوبت بسیار بالایی دارد. این محصول همچنین محافظت خوبی در برابر باران و تگرگ دارد.

محصولات الیاف سیمان سبک وزن حمل و نقل را تسهیل می‌کند و به صرفه جویی در هزینه کمک می‌کند. از آنجایی که تخته‌های فیبر سمنت بسیار سبک‌تر از نمونه‌های آلومینیومی و چوبی هستند، به راحتی می‌توان آنها را از کارخانه به مصرف کننده حمل و نقل کرد. علاوه‌بر این، وزن سبک آنها موجب کاهش استفاده از سوخت برای حمل و نقل شده که به صرفه جویی در هزینه کمک می‌کند.

محصولات جدید در صنعت ساختمان !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا