سقف کاذب بیمارستان

سقف کاذب بیمارستان

فهرست مطالب

بیمارستان یکی از محیط‌های حساس و با اهمیت به شمار می‌آید که به طور مستقیم با سلامتی کارکنان، بیماران و مراجعه کنندگان در ارتباط است. از این‌رو مصالح ساختمانی که برای محیط بیمارستان در نظر گرفته می‌شود، باید از مشخصات و قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار باشد. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید به گونه‌ای ساخته و طراحی شوند تا سلامتی و امنیت، همینطور بهداشت را برای مراجعه کنندگان به ارمغان آورند. به همین علت اصول ساختمان سازی و مصالحی که از سقف تا کف و دیوارها و هر بخش از این محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید از استانداردهای جهانی برخوردار باشد. سقف کاذب بیمارستانی از مواردیست که برای اجرای آن نیاز به مصالح نوین خواهد بود.

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در ساخت بیمارستان مورد توجه است، کاربرد مصالح ساختمانی مقاوم بوده که از مشخصات فنی مناسب برخوردار باشد. بنابراین شما باید متریالی را انتخاب نمایید که نه تنها استحکام بالایی داشته باشد که امنیت این مکان را نیز افزایش دهد. یعنی از لحاظ ایمنی، استاندارد بوده و بتواند ایمنی و سلامت کارمندان، همینطور مراجعه کنندگان و بیمارانی که در این محیط هستند را، تضمین نماید.

در این مطلب از وی سمنت قصد داریم به شما محصولی نوین و چند کاربره را معرفی نماییم که یکی از گزینه‌های مناسب برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به شمار می‌آید. این محصول که در کشور ما به عنوان متریالی نوپا معرفی می‌شود، قدمتی زیادی در کشورهای پیشرفته داشته و به علت مزایای زیادی که دارد، در زمینه‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس با همراه همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز درباره این محصول را به شما معرفی نماییم.

سقف کاذب بیمارستان را با چه محصولی اجرا کنیم ؟

سمنت برد یا ورق سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت برد) محصولی نوین و کارآمد بوده که می‌تواند بهترین جایگزین برای سایر مصالح سنتی در اجرای سقف کاذب بیمارستانی باشد. این متریال چند کاربره بوده و همین باعث می‌شود تا بتوانید به طور همزمان چندین عنصر اصلی در محیط را با استفاده از آن اجرا کنید. به این معنا که برای سقف کاذب، کفپوش، دیوارپوش، نماپوش حتی سقف شیروانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سقف کاذب بیمارستان را با چه محصولی اجرا کنیم ؟

ظاهر سیمانی و ساده این محصول و همینطور قابلیت رنگ پذیری آن، باعث می‌شود تا در صورت لزوم بتوان رنگ سقف کاذب را تغییر داد. گرچه سقف بیمارستانی اصولا از رنگی یکدست و یکپارچه برخوردار است. از سوی دیگر ورق سیمانی

اما چرا از سمنت برد برای سقف کاذب بیمارستان استفاده کنیم ؟
این محصول مزایای بسیار زیادی دارد و همین باعث می‌شود تا انتخابی مناسب برای محیط بیمارستان باشد. تولید آن از مواد اولیه مرغوب و ساده که عبارتند از: آب، سیمان و الیاف طبیعی، سمنت برد را به یکی از محصولات دوستدار محیط زیست تبدیل نموده است. اصلا یکی از دلایل مهمی که کشورهای پیشرفته به این متریال علاقه‌ای ویژه دارند، این بوده که به طبیعت و محیط زیست آسیبی وارد نخواهد کرد. با این حال چراهای دیگری برای جایگزینی ورق سیمانی با دیگر مصالح برای این منظور وجود دارد که به آنها اشره خواهیم کرد.

سقف کاذب بیمارستانی باید چه ویژگی داشته باشد ؟

از آنجایی که محیط بیمارستان از حساسیت بالایی برخودار است، باید محصولی را برای سقف کاذب بیمارستان انتخاب کنید که ویژگی‌های خاصی داشته باشد. خوشبختانه سقف کاذب سمنت برد تمامی این خصوصیات را به صورت یکجا دارد. در این بخش به چند مورد اساسی اشاره خواهیم کرد که با توجه به آنها می‌توانید متریالی ورق سیمانی را برای سقف بیمارستان انتخاب نمایید.

در برابر رطوبت بالا مقاومت داشته باشد !

با توجه به اینکه فضای بیمارستان به طور دائم در حال پاکسازی و شستشو است، این محیط با رطوبت دائمی همراه خواهد بود. ضمن اینکه مواد شوینده‌ای که برای بیمارستان استفاده می‌شود حاوی مواد مضریست که باید به بهترین شکل ممکن تهویه شود. ورق سیمانی در برابر این رطوبت بسیار مقاوم است.

سقف کاذب بیمارستان را با چه محصولی اجرا کنیم ؟

سقف کاذب بیمارستانی تجهیزات را در خود جای دهد !

برای از بین بردن رطوبت موجود در محیط بیمارستان، قطعا نیاز به سیستم تهویه‌ای قدرتمند خواهد بود. این مورد از تجهیزات بیمارستان به شمار می‌آید و اگر تصمیم به اجرای سقف کاذب بیمارستانی دارید، باید این تجهیزات و تاسیسات را در خود جای دهد. سقف کاذب سمنت برد به سقف معلق نیز معروف است و همین باعث می‌شود تا بتوانید تاسیسات را از دید پنهان نمایید. ضمن اینکه دسترسی به آنها به آسانی امکان پذیر است.

سقف کاذب بیمارستانی نور مناسب را برای فضای بیمارستان تامین کند !

از دیگر مواردی که در بیمارستان حائز اهمیت است، نور کافی بوده که باید تامین شود. بنابراین سقف کاذب بیمارستانی مورد نظر شما باید بتواند چراغ‌های مخصوص را برای تامین نور لازم در خود جای دهد. سقف کاذب سمنت برد این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید لامپ‌های مخصوص را جاسازی نموده و به این ترتیب نور کافی برای این محیط را در اختیار داشته باشید. ضمن اینکه سیم کشی آن پنهان شده و در صورت نیاز دسترسی لازم برای تعمیرات وجود خواهد داشت.

سقف کاذب بیمارستانی عایق صوتی مناسبی باشد !

ز دیگر مواردی که باید به آن دقت شود، عایق بودن سقف بیمارستانی است. محیط بیمارستان به انتقال صدا حساس است و بیمارران باید از آلودگی صوتی در این فضا دور باشند. با اجرای ورق سیمانی می‌توانید از انتقال صدا به خوبی جلوگیری کرد. این محصول طوری طراحی شده است که مانع از عبور صدا خواهد شد.

سقف کاذب بیمارستانی در برابر آتش مقاوم باشد !

از دیگر ویژگی‌هایی که برای بیمارستان مهم است، جلوگیری از گسترش آتش خواهد بود که با سقف کاذب ضد حریق قابل کنترل است. ورق سیمانی این خصوصیت را دارد که در صورت بروز احتمالی آتشسوزی، از گسترش آن جلوگیری خواهد کرد. این امکان وجود دارد که هر لحظه در محیط بیمارستان آتشسوزی رخ دهد. بنابراین اگر از سمنت برد برای اجرای سقف کاذب استفاده کنید، قطعا از گسترش آن جلوگیری خواهید کرد.

مزایای این محصول به قدری زیراد است که با برشمردن آنها قطعا اولین و اصلی‌ترین انتخاب شما خواهد شد. با این حال می‌توانید در صورت نیاز از مشاوره رایگان ما در این زمینه بهرمند شوید. این محصول علاوه‌بر تمامی موارد نام برده، از قیمتی بسیار مناسب در مقایسه با دیگر مصالح برخوردار است.

سقف کاذب بیمارستان
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا