سقف کاذب استخر با متریالی متفاوت !

سقف کاذب استخر با متریالی متفاوت !

فهرست مطالب

سقف کاذب استخر با متریالی متفاوت !

استخرهای سرپوشیده و مناطق آب درمانی می‌توانند آرامش بخش و سرگرم کننده باشند، اما همانطور که می‌دانید از محیطی با رطوبت بسیار بالا برخوردارند. هر کجا که استخر یا اتاق آب درمانی قرار دارد، قطعا نیاز به سقفی است که بتواند در این شرایط خاص کارایی داشته باشد. بنابراین یافت محصولی مناسب که بتواند در فضایی مرطوب مانند سقف استخر استفاده شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه عرضه محصولات نوین و البته چند منظوره همچون سمنت برد باعث شده تا اماکنی همچون استخر یا مراکزی که با رطوبت برخورد دارند، سقف کاذبی مناسب داشته باشند.

از آنجایی که رطوبت استخر بسیار بالا بوده، بنابراین شما باید از پنل‌هایی را برای سقف استخر مشخص کنید که برای مقاومت در برابر رطوبت، کپک و دودهای شیمیایی طراحی شده‌اند. همچنین قابل شستشو و تمیز کردن هستند و تضمین می‌شود که حتی در شرایط رطوبت بالا نیز دچار افتادگی نمی‌شوند. مزیت اصلی سقف کاذب این است که پوششی تمیز و صاف از سقف داخلی را فراهم کند. در حالی که سیم کشی برق، لوله کشی و سایر خدمات را پنهان می‌کند. سقف کاذب همچنان مقرون به صرفه‌ترین راه حل برای این مشکل است که تا سال‌های آتی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در این مطلب با وی سمنت هماره باشید.

چرا سقف استخر را با سمنت برد اجرا کنیم ؟

سمنت برد سقف کاذب یا ورق سیمانی الیاف دار محصولی جدید است که نه تنها می‌توان از آن در اجرای سقف کاذب مراکز بزرگ استفاده کرد که در زمینه‌های متعدد دیگری نیز کاربرد دارد. این متریال که بر پایه سیمان و آب و البته الیاف طبیعی و بعضا مصنوعی تولید می‌شود، بهترین گزینه برای مراکز مرطوب همچون استخر به شمار می‌آید. ضمن اینکه در دیگر مراکز حساس مانند بیمارستان یا درمانگاه بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

سقف استخر

اما از دلایل اصلی که می‌توانید از این محصول به عنوان سقف کاذب استخر استفاده نمایید، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت است. فایبر سمنت در برابر نفوذ آب و رطوبت بالا بسیار مقاوم بوده و همین باعث می‌شود انتخاب خوبی برای امان مرطوب به شمار آید. اما در این بخش به سایر مزایای این محصول اشاره خواهیم کرد:

سقف استخر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد ؟

آکوستیک یا عایق صدا و انرژی باشد

سقف کاذب سمنت برد می‌تواند به عنوان یک مانع صوتی موثر بین طبقات عمل کند. این یک خصوصیت مهم برای استخر بوده و قبل از انتخاب سقف کاذب باید به این امر توجه کنید. به این علت که محیط استخر بزرگ است، صدای افراد به راحتی در سرتاسر این فضا پخش می‌شود. پس چه بهتر که از مصالح نوین ساختمانی استفاده کنید که میزان انتقال صدا را کاهش دهد. خوشبختانه سمنت برد به بهترین شکل جاذب صدا بوده و مانع از انتقال صدا خواهد شد.

نصب ساده سقف کاذب باعث کاهش ارتفاع سقف می‌شود، اما در استخر این ارتفاع بسیار بیشتر است. با این حال سمنت برد این قابلیت را دارد که به میزان قابل توجهی انتقال صدای محیط را کاهش دهد. علاوه‌براین به عنوان وسیله‌ای موثر برای ایجاد هوای گرمتر در محیط و کاهش انرژی در قسمت بالایی سقف عمل می‌کند. این مزیت افزوده‌ای دارد که فضا را کارآمدتر می‌کند و در صورتحساب‌های انرژی صرفه جویی می‌کند.

سقف استخر از ایمنی بالا برخوردار باشد

در برخی موارد، مانند راهروهایی که برای فرار از آتش استفاده می‌شود، سقف نسوز مورد نیاز خواهد بود. سقف آتش توسط سازنده آزمایش می‌شود تا یکپارچگی سازه را برای مدت معینی حفظ کند. این نشان می‌دهد که سقف چقدر می‌تواند آتش را نگه دارد و از گسترش آن به دیگر فضاها جلوگیری کند. خوشبختانه یکی از ویژگی‌های تایل سیمانی یا سمنت برد جلوگیری از گسترش آتش است. این خصوصیت باعث می‌شود تا در صورت بروز حوادث ناگوار، ایمنی لازم در محیط برقرار باشد.

سقف استخر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد ؟

سقف استخر قابلیت نورپردازی داشته باشد

کیفیت نور در استخر به شکل قابل توجهی اهمیت دارد. به همین علت باید از سقف کاذبی برای این فضا استفاده شود که نه تنها فضایی آرامش بخش ایجاد کند که بتوان نورپردازی صحیح و اصولی را برای این محیط فراهم کرد. سقف سمنت برد این قابلیت را دارد تا بتوانید به بهترین شکل محیط استخر را نورپردازی نمایید. شما به راحتی می‌توانید وسایل روشنایی و سایر وسایل بالایی را بین پانل‌های سقف کاذب نصب کنید. برخی از چراغ‌هایی که هم اندازه پانل‌ها هستند را نیز می‌توان در فواصل زمانی معین به جای پنل‌ها نصب کرد.

سقف استخر به تاسیسات دسترسی داشته باشد

داشتن سقف کاذب سمنت برد که به سقف معلق نیز معروف است، قابل جابجایی بوده به این معنی که می‌توانید در صورت نیاز به راحتی به تاسیسات دسترسی داشته باشید. این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت بروز مشکل شما باید بتوانید به راحتی دسترسی لازم برای حل آن را داشته باشید. سقف کاذب به راحتی می‌تواند عیوب و کاستی‌های سقف واقعی را پنهان کند. به جای انجام تعمیرات و رنگ آمیزی گران قیمت، می‌توانید یک سقف کاذب برای پوشش لوله‌ها، خطوط لوله و تاسیسات یا سایر موارد نصب کنید.

به تعمیر یا نگهداری نیازی نداشته باشد

با سقف‌های گچی سنتی، تعمیرات می‌تواند زمان بر و پرهزینه باشد. زیرا برای رسیدن به اجزای پنهان باید سقف را خراب کنید. با سقف‌های کاذب، این مشکل حل شده، زیرا تعداد پانل‌های مورد نیاز را می‌توان به راحتی پس از تعمیر جدا و مونتاژ کرد. البته اگر نیازی به تعمیر باشد. سقف کاذب ورق سیمانی به دلیل برخورداری از جنسی متفاوت، نیازی به نگهداری نخواهد داشت. تعنیرات آن نیز بسیار اندک بوده و تنها در صورت بروز مشکلات اساسی مانند آتش سوزی نیاز به تعمیر دارد.

سقف استخر مقرون به صرفه‌تر باشد

سقف‌های کاذب بسیار ارزان‌تر از تخریب و تعمیرات گسترده هستند که باعث محبوبیت آن‌ها در بسیاری از مراکز می‌شود. برداشتن این سقف ها بسیار آسان است. بنابراین، بازسازی و طراحی مجدد بسیار سریعتر است. یکی دیگر از ویژگی‌های سمنت برد قیمت به صرفه آن نسبت به دیگر مصالح کاربردی در این زمینه است. به همین علت سقف کاذب سمنت برد می‌تواند انتخابی مناسب برای استخر باشد. به خصوص اگر محیط استخر دارای متراژی بالا باشد.

سقف کاذب استخر با متریالی متفاوت !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا