درای وال فایبر سمنت برد چیست ؟

درای وال سمنت برد چیست ؟

فهرست مطالب

درای وال سمنت برد یکی از مصالح ساختمانی فوق العاده است که برای پوشش دیوار به کار گرفته می‌شود. با این مصالح سیمانی می‌توان امکان ساخت و تهیه یک بافت منسجم و مستحکم را برای پوشش دیوار منزل فراهم کرد. درای وال‌ها در جنس‌های گوناگونی تهیه و تولید می‌شوند. درای وال فایبر سمنت برد نیز از جمله دیوار پوش‌هاییست که در ساخت و سازهای گوناگون مورد توجه قرار می‌گیرد.

درای وال فایبر سمنت برد چیست ؟

مهم‌ترین ویژگی دیوار پوش سمنت برد این است که از نفوذ آب جلوگیری می‌کند؛ این موضوع مقاومتی اهمیت بالایی در زمینه استحکام ساختمان دارد. این در حالیست که سایر مصالح ساختمانی مورد استفاده برای دیوار در برابر آب آسیب پذیر هستند. درای وال سمنت برد مقاومت خوبی در برابر رطوبت نشان می‌دهد و می‌تواند برای مصارف گوناگون مورد توجه قرار بگیرد. همانطور که متوجه شدید سمنت برد در زمینه‌های متعددی همچون: نمای ساختمان، کفپوش، سقف، دیوارپوش و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید اطلاعات جامع‌تری از ورق سمنت برد سیمانی داشته باشید. 

موارد کاربرد درای وال فایبر سمنت برد

استفاده از دیوار پوش سیمانی

دیوارپوش سیمانی می‌تواند برای محدوده‌ای از منزل مانند: حمام که در معرض رطوبت قرار دارد و یا احتمال دارد در معرض رطوبت قرار بگیرد، مانند زیر زمین استفاده شود.

نمونه‌ای از دیوار پوش‌های استاندارد از گچ معدنی شکل گرفته‌اند. در ترکیبات رایج این دیوار پوش‌ها از آب، خمیر کاغذ، گچ و … استفاده شده تا پوشش خوب و نسبتاً مقاومی به دست بیاید. این دیوار پوش در نهایت با کاغذ دیواری و … روکش می‌شود. در چنین حالتی دیواری که در معرض آب و رطوبت قرار می‌گیرد، استحکام خود را از دست می‌دهد. ضمن اینکه نفوذ رطوبت به چنین بافتی می‌تواند سبب رشد کپک و … شود. از این‌رو بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از دیوارپوش سیمانی برای محدوده‌های در معرض آب و رطوبت کمک بگیرند.

موارد کاربرد درای وال سمنت برد
موارد کاربرد درای وال سمنت برد

آشنایی با مقایسه سمنت برد با سایر مصالح ساختمانی امکان استفاده از المان‌های مانند: کاغذ دیواری و تزیین برروی این دیوارها را برای شما فراهم می‌کند. درای وال سمنت برد برای استفاده در اتاق پذیرایی نیز  گزینه مطلوبی به حساب می‌آید. البته در صورتی که برروی درای وال سمنت برد از نقاشی، تزیین، کاغذ دیواری و … استفاده شود. 

در بسیاری از سالن‌های ورزشی، تعمیرگاه‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و … از درای وال سمنت برد برای پوشش دیوارها کمک گرفته می‌شود. این نوع پوشش به دلیل استحکام بی‌نظیرش همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. بیشتر افراد در انتخاب مصالح ساختمانی به بافت و استحکام آن بسیار توجه می‌کنند.

درای وال سمنت برد برای راهروها، آشپزخانه، حمام، اتاق‌های کنترل مقاوم به ضربه، پارکینگ‌های اتومبیل و … استفاده می‌شود.

درای وال سمنت برد از سیمان و یک روکش فایبر شیشه‌ای تشکیل شده است. این صفحه بسیار مقاوم و با دوام بوده و برای محدوده نقاطی از منزل که در معرض رطوبت هستند مانند: کانترها، اطراف سینک و … مورد توجه قرار می‌گیرند. 

مزایای استفاده از درای وال فایبر سمنت

یکی از ویژگی‌های اصلی درای وال سمنت برد سرعت در اجرای آن است که به نسبت سایر متریال‌ها سریع‌تر نصب شده و می‌توان در مدت زمان کمی در مقایسه با مصالح ساختمانی سنتی آن را در زمینه‌های متعدد اجرا نمود.

مزایای استفاده از درای وال فایبر سمنت
مزایای استفاده از درای وال فایبر سمنت

کاربرد درای وال فایبر سمنت برد در آشپزخانه

درای وال سمنت برد دارای مقاومت خوبی در برابر گرما و آتش است. به همین خاطر برای پوشش آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که می‌دانید در آشپزخانه حرارت بالایی تولید می‌شود؛ بنابراین دیوار پوش‌هایی که در این ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید استحکام لازم را در برابر گرما و حرارت داشته باشند و در برابر این عوامل دچار آسیب دیدگی نشوند.

از درای وال سمنت برد برای پوشش فضای پشت اجاق گاز نیز استفاده می‌شود. این مکان مدام در معرض آتش و گرما قرار دارد. بنابراین پوششی که برای دیوار آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید در نوع ضد حرارت و مقاوم به آتش تهیه شده باشد. استفاده از سمنت برد جهت اجرای درای وال گزینه خوبی برای استفاده در این محدوده است.

آشپزخانه نیاز به شست و شوی مداوم دارد؛ بنابراین دیوار پوش‌هایی که برای این محدوده مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید قایل شست و شو باشند. بهرمندی از درای وال سمنت برد به شما امکان شست و شوی آشپزخانه را می‌دهد.

درای وال سمنت برد از روکش‌های جذابی برای پوشش دیوار استفاده می‌کند. به هر حال این دیوارها بخشی از دکوراسیون منزل به حساب می‌آیند. بنابراین باید با عناصر دکوراسیون منزل هماهنگ باشند و به شکل زیبایی طراحی گردند.

برای درای وال سمنت برد از روکش‌های جذاب شیشه‌ای، سنگی با رنگ‌های متنوع و زیبا کمک گرفته می‌شود. این رنگ‌های متنوع برای به وجود آمدن هماهنگی در نوع ست شده با سایر دکوراسیون منزل مورد توجه قرار می‌گیرند.

درای وال فایبر سمنت برد چیست ؟
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا