تفاوت نمای مدرن و کلاسیک چیست ؟

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک چیست ؟

فهرست مطالب

در این مطلب از وی سمنت قصد داریم به تفاوت نمای مدرن و کلاسیک اشاره نماییم. بحث‌های سنگینی بر سر رابطه بین معماری کلاسیک و مدرن وجود دارد. اگرچه تفاوت‌ها در سبک و فرم بسیار مشهود است، اما مصالح به کار رفته در معماری کلاسیک یا سنتی بسیار با مصالح مورد استفاده در سازه‌های مدرن متفاوت است. فناوری نقش مهمی در تفاوت‌های ذاتی بین رویکردهای نمای کلاسیک و نمای مدرن ایفا می‌کند. در حالی که بیشتر ساختمان‌های کلاسیک از موادی استفاده می‌کنند که نه تنها از مصالح سنتی استفاده می‌کنند که روش نصب آنها نیز سنتی است. سازه‌های مدرن اما تمایل دارند از مصالح ساختمانی جدید و چند منظوره همچون: سمنت برد، چوب پلاست، ترمووود و … به تنهایی یا در کنار دیگر مصالح استفاده کنند.

ترکیب این دو رشته هم جذاب و هم بحث برانگیز است. برخی بر این باورند که با ترکیب این دو سبک طراحی بسیار متضاد و جسورانه‌ای به دست می‌آید که در اکثر آثار تک بعدی بی‌نظیر است. در حالی که بسیاری از ترکیب قدیمی و جدید لذت می‌برند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند، ساختارهای اصلی بدون فساد باقی بمانند. چندین روش مختلف وجود دارد که در آن طراحی مدرن در معماری کلاسیک گنجانده شده است. گهگاه به معماران این فرصت داده می‌شود تا پسوندی برروی یک ساختمان کلاسیک ایجاد کنند، جایی که تلفیقی از قدیمی و معاصر ایجاد می‌شود.

تفاوت اصلی نمای مدرن و کلاسیک !

هنگام مقایسه طرح‌های نمای مدرن با نمای کلاسیک، می‌توان چندین تفاوت را مشاهده کرد. نه تنها سبک و ظاهر نما، بلکه روش‌های ساخت، رویکرد طراحی و مواد اولیه مورد استفاده تفاوت‌های برجسته‌ای هستند که به تمایز هر دو از یکدیگر کمک می‌کنند. این روزها نمای مدرن بسیار مورد توجه است و می‌توان علت این امر را ظهور متریال‌های جدید مانند سمنت برد دانست که امکان اجرای نماهایی مانند سایدینگ را نیز فراهم می‌نماید.

تفاوت اصلی نمای مدرن و کلاسیک !

فایبر سمنت برد محصولی جدید است که در پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود و بیشتر سازندگان، معماران و طراحان داخلی آن را ترجیح می‌دهند. فضاهای تجاری به لطف روند تأثیرگذار پانل سیمانی در صنعت ساخت و ساز اهمیت خاص خود را دارند. این محصول ویژگی‌های کاربردی که یکی از آنها چند منظوره بودن آن است. اینجاست که طراحی نمای بیرونی و روکش خارجی با نما سمنت برد علاوه‌بر ظاهری متفاوت با دیگر موارد همچون: کفپوش تجاری یا دیوارپوش و … هماهنگ خواهد شد.

هیچ ساختمانی را نمی‌توان واقعاً مدرن یا سنتی نامید، اما ادغام بخشی از هر دو روش طراحی می‌تواند یک رویکرد تکامل یافته باشد. با این حال، بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند از طراحی نما مدرن استفاده کنند و بسیاری از آنها نیز یک رویکرد طراحی کلاسیک را ترجیح می‌دهند. بنابراین، در نبرد نما مدرن در مقابل نما کلاسیک، چه چیزی را باید انتخاب کنید؟ با این مقاله تفاوت نماهای سنتی و مدرن را از نظر تکنولوژی کاربردی، جنبه‌های طراحی و موارد دیگر به شما معرفی می‌کنیم.

رویکرد نمای مدرن چیست ؟

رویکرد نمای مدرن کمی متفاوت از نمای کلاسیک یا سنتی است و بر عدم تقارن عمدی تمرکز دارد که از رویکرد سنتی بعید است. در طراحی مدرن، نما اغلب با یکدیگر همپوشانی دارند تا طرح‌های انتزاعی ناهموار ایجاد کنند که یکی از ویژگی های نمای مدرن محسوب می‌شود. طراحی مدرن لزوماً بهتر از طراحی سنتی نیست، اما ترکیبی از این دو، شکلی از سبک معاصر را ایجاد می‌کند که برای چشم‌ها سودآور و جذاب است.

متریالی با برخورداری از خصوصیاتی همچون: وزن سبک، ساخت و نصب آسان، قیمتی مقرون به صرفه، مقاوم و مستحکم و … با ظاهری متفاوت شاید انتخابی مناسب برای نمای مدرن باشد. محصولی کاملا انعطاف پذیری با طراحی و راه حل‌های پیشرو برای پروژه‌های متنوع در سراسر جهان. از جمله مواردی که نوآوری‌های جدیدی را در بازسازی ساختمان به خصوص بناهای قدیمی به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

با شناخت تفاوت نمای مدرن و کلاسیک کدام را انتخاب می‌کنید ؟

این رویکرد نهایی این دوره مدرن است که توسط معماران فعلی بازار پذیرفته شده است. پانل کامپوزیت سیمانی به عنوان یک ماده روکش برتر برای مدرن کردن ساختمان‌های شما ظاهر می‌شود. رویکرد طراحی نمای مدرن، فضای داخلی تمیز، بدون درهم و برهم و مینیمالیستی را ارائه می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید این رویکردهای طراحی را سفارشی کنید و به ایده‌های خود جان بخشید.

رویکرد نمای سنتی یا کلاسیک چیست ؟

رویکرد نمای سنتی فرآیندی برای تزئین و طراحی ساختمان است. طراحی نما ممکن است به ترجیح مشتری، سبک زندگی و الزامات زیبایی شناسی بستگی داشته باشد. اگر مشتریان روش سنتی طراحی را ترجیح می‌دهند، بنابراین متریال‌های سنتی چنین نیازهایی را به خوبی برطرف می‌کنند.

در رویکرد سنتی، چندین مؤلفه هنری گرد هم می‌آیند تا طرح‌ها و سبک‌های برتر را برای پروژه‌های تجاری و مسکونی یا طراحی ویلا را در مناطق شیک شهر ایجاد کنند. طراحی نما سنتی از بسیاری جهات مانند: الگوها، اشکال و سایه‌ها با رویکرد مدرن برای ایجاد ارزش زیبایی شناختی بی‌انتها متفاوت است.

چوب‌های تیره، سنگ مرمر و سایر رنگ‌های غنی، گزینه‌های ایده‌آلی برای ایجاد طرح‌های سنتی هستند. مصالح ساختمانی سنتی این چنینی غالب هستند و انتخاب‌های ترجیحی معماری هستند. علاوه‌بر این، رویکرد سنتی طراحی نمای در مورد ایجاد طرح‌های متقارن با استفاده از نورگیر است.

با شناخت تفاوت نمای مدرن و کلاسیک کدام را انتخاب می‌کنید ؟

چه با رویکرد طراحی نمای مدرن و چه سنتی پیش بروید، یک چیز مطمئن است که طرح‌های به روز هرگز از مد نمی‌افتند. بنابراین، وقتی نوبت به انتخاب بهترین رویکرد طراحی برای ساختمان شما می‌رسد، بستگی به این دارد که چه سبکی با نیازهای شما مطابقت دارد.
وقتی نوبت به انتخاب متریال برای طراحی نما می‌رسد، ورق‌های سیمانی بهترین انتخاب هستند. پانل‌های کامپوزیت سیمانی نه تنها شیک هستند و برای طراحی نمای مدرن و سنتی مناسب هستند، بلکه دوام، مقرون به صرفه بودن و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید را ارائه می‌دهند. آنها عایق‌های حرارتی عالی هستند. آنها جایگزینی عالی برای استفاده در هر طرح نما که ترجیح می‌دهید، خواهند بود. همچنین این محصولات گزینه‌ای عالی برای طراحی نمای مدرن و همچنین سنتی محسوب می‌شوند.

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک چیست ؟
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا