با یکی از انواع سقف کاذب کامپوزیت آشنا شوید !

با یکی از انواع سقف کاذب کامپوزیت آشنا شوید !

فهرست مطالب

با یکی از انواع سقف کاذب کامپوزیت آشنا شوید !

سقف کاذب کامپوزیت به بخشی جداناپذیر از ساخت و ساز تبدیل شده است. این عنصر علاوه‌بر دور نگه داشتن گرما، سرما، عایق صدا و هزاران مزایای دیگر، به محیط زیبایی می‌بخشد. سقف کاذب همچنین برای پنهان کردن سیم‌های برق و نصب یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی یا به عنوان سقف کاذب اتاق سرور بسیار ضروری است. با این حال تنها زمانی می‌تواند بادوام بوده و از طول عمر بالایی برخوردار باشد که با محصولی مقاوم مانند سمنت برد یا ورق سیمانی اجرا شود.

وقتی نوبت به انتخاب نوع مواد برای سقف کاذب می‌رسد، همیشه متریالی مورد نظر است که رطوبت و موریانه‌ها را جذب نکند و در عین حال از نظر زیبایی ظاهری شیک و ساده به نظر برسد. سقف معلق یا همان کاذب برای پوشاندن نازیبایی‌ها برروی سقف اصلی نصب می‌شود. مصالح امروزی متنوع‌تر و کاربردی‌تر از همیشه هستند و حفاظت فنی بهتر و گزینه‌های زیبایی‌شناختی بیشتری را ارائه می‌دهند. یکی از انواع این متریال‌ها سمنت برد یا ورق سیمانی بوده که به تازگی در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال هنوز هم جایگاه اصلی خود را بدست نیاورده است.

به این ترتیب، مواد مختلفی برای استفاده به عنوان سقف کاذب مانند: چوب، گچ و سیمان الیافی وجود دارد. از این میان، محبوب‌ترین نوع موادی که برای پانل‌های روکش خارجی ترجیح داده می‌شوند، تخته‌های فایبر سمنت هستند. همه این مواد از بیرون شبیه به هم به نظر می‌رسند که ممکن است کاربر معمولی را گیج کند، اما مزایای آنها متفاوت است. اخیراً، فایبر سمنت برد محبوبیت بیشتری نزد معماران پیدا کرده است و متوجه مزایای متعدد آن نسبت به انواع دیگر مواد شده‌اند. در اینجا برخی مزایای مختصر فیبر سمنت آورده شده است.

مواد تشکیل دهنده سقف کاذب کامپوزیت با سمنت برد !

فایبر سمنت برد یک مصالح ساختمانی ساخته شده از الیاف تقویت شده و سیمان بر پایه آب است. تقویت الیاف با سیمان به استحکام مواد کمک می‌کند و آن را به انتخابی قوی و بادوام برای سقف تبدیل می‌کند. در حالی که تخته‌های گچی، همچنین به عنوان دیوارهای خشک شناخته می‌شوند، پانل‌های ساخته شده از گچ، گچی هستند که بین دو ورق کاغذ ضخیم فشرده می‌شوند.

مواد تشکیل دهنده سقف کاذب کامپوزیت با سمنت برد !

آنها معمولاً برای ساخت دیوارها و سقف‌های داخلی استفاده می‌شوند. در حالی که یک تخته فایبر سمنت برد و یک تخته گچی هر دو می‌توانند، در کاربردهای مشابهی مانند: روکش و سقف یا سایدینگ استفاده شوند، تفاوت‌های خاصی بین این دو وجود دارد. اما سقف کامپوزیت سمنت برد برروی سقف گچی و اصلی قابل نصب است.
ورق سیمانی محصولی چند منظوره است که علاوه‌بر اجرای سقف کاذب سمنت برد و دیوارپوش، در زمینه‌های متعددی همچون موارد زیر کاربرد دارد:

کفپوش سمنت برد

نماپوش سمنت برد

سایدینگ سمنت برد

سقف شیروانی سمنت برد

ماندگاری سقف کاذب کامپوزیت با ورق سیمانی !

وقتی صحبت از بادوام بودن به میان می‌آید، تخته‌های فایبر سمنت به مراتب ماندگارتر و کارآمدتر از مصالح دیگر هستند. این به دلیل ساختار مولکولی مش مانند اجزا است که استحکام و انعطاف پذیری ورق‌های الیاف سیمان را فراهم می‌کند. بنابراین اگر از این متریال به عنوان سقف کاذب کامپوزیت استفاده کنید، طول عمر بالایی داشته و سال‌ها به همان شکل اولیه مانگار خواهد بود.

مقاومت در برابر رطوبت بالا !

وقتی صحبت از آب و هوای مرطوب می‌شود، باید به دنبال متریالی باشید که در برابر رطوبت مقاومت داشته باشد. تخته‌های فایبر سمنت مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهند. آنها بسیار مقاوم در برابر آب هستند که به جلوگیری از رشد کپک‌ها و کپک‌ها در سطح سقف کمک می‌کند. از این‌رو علاوه‌بر سقف کاذب، گزینه‌ای مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام نیز به شمار می‌آیند. صفحات گچی به طور طبیعی ضد آب نیستند، اما باید با مواد مقاوم در برابر آب پوشانده شوند تا در برابر آب تا حدی مقاومت کنند.

ماندگاری سقف کاذب کامپوزیت با ورق سیمانی !

به دلیل الیاف موجود در فایبر سمنت، سقف کاذب کامپوزیت با استفاده از تخته‌های فایبر سمنت نسبت به دیوار گچی در برابر حرارت نیز بهتر مقاومت می‌کند به همین علت انتخابی مناسب برای مراکزی که از اتاق سرور برخوردار هستند به شمار می‌آید. در نتیجه اتاق را عایق می‌کند و حتی در تابستان‌های گرم دما را تنظیم می‌کند. علاوه‌بر این، فایبر سمنت برد به عنوان پارتیشن دیوار خشک جاذب صدا استفاده می‌شود.

ایمنی محیط زیست با کاربرد محصولات نوین برای سقف کاذب کامپوزیت !

ورق سیمانی یا فایبر سمنت برد از نظر محیط زیست ایمن هستند. تخته‌های فایبر سمنت از الیاف و سیمانی ساخته شده‌اند که به صورت ارگانیک تولید می‌شود و ضرر بسیار کمتری برای طبیعت دارد. آنها واقعاً یک محصول انقلابی هستند که جایگزین بسیاری از منابع سنتی مانند: چوب و سیمان می‌شوند. تخته‌های فایبر سمنت از الیاف و سیمان ساخته شده‌اند که به صورت ارگانیک تولید می‌شوند و ضرر بسیار کمتری برای طبیعت دارند. ورق الیاف سیمان حتی گواهی استاندارد جهانی را به عنوان تاییدی بر ایمنی زیست محیطی خود از زمان تولید تا دفع دریافت می‌کند و اثر جزیره گرمایی را کاهش می‌دهد.

با یکی از انواع سقف کاذب کامپوزیت آشنا شوید !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا