بازسازی چیست و مراحل آن کدام است!

بازسازی چیست و مراحل آن کدام است!

فهرست مطالب

بازسازی چیست ؟

بازسازی ساختمان یکی از فعالیت‌هاییست که این روزها مورد توجه بوده و به واسطه آن می‌توان هر مکانی را به راحتی تغییر داد. برخی مواقع پیش می‌آید که نیاز به تنها تغییر بخشی از ساختمان (مسکونی، اداری- تجاری و …) است و اینجاست که بازسازی و اهمیت اجرای آن مشهود خواهد شد. برخی مواقع نیز بازسازی در حدی خواهد بود که با یک پروژه عظیم برابری می‌نماید.

در حال هر امروزه مصالح ساختمانی نوین همچون: ترمووود، چوب پلاست، سمنت برد ارزان یا همان ورق سیمانی و … به بازار عرضه شده است تا کار را بیش از پیش برای معماران و طراحان در این زمینه راحت‌تر نماید. محصولاتی چند منظوره که در زمینه‌های متعددی کاربرد داشته و با استفاده از آنها محیط به کلی تغییر خواهد کرد.

بازسازی ساختمان شامل چه بخش‌هایی می‌شود ؟

بازسازی ساختمان بسیار گسترده بوده و بستگی به پروژه مورد نظر دارد؛ اما به طور کلی می‎توان آن را به دو دسته اصلی تقسیم بندی نمود:

  • بازسازی داخلی ساختمان
  • بازسازی خارجی ساختمان

با توجه به این موارد خدمات بازسازی نیز متفاوت بوده و بسته به درخواست کارفرما مشخص خواهد شد. در هر صورت برای بازسازی ساختمان چه داخلی و چه خارجی باید موارد زیر را پشت سر بگذارید:

مراحل بازسازی ساختمان چیست ؟

برای بازسازی ساختمان باید به طور کامل با این موضوع آشنایی داشته و دست کم اطلاعات مختصری درباره بازسازی داشته باشید. در این قسمت شما را با اصلی‌ترین مراحل این فعالیت آشنا خواهیم:

با شرکت‌های معتبر مشاوره نمایید

مشاوره با شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر، مکان مورد نظر را تغییر دهید. برای این منظور کافیست مشاورینی که به طور حرفه‌ای در بازسازی فعال هستند را یافته و با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم، از تجربه و نظرات آنها نهایت استفاده را داشته باشید.

مراحل بازسازی ساختمان چیست ؟

مکان مورد نظر را به کارشناسان نشان دهید

مشاوران با کارشناسی مکانی که تصمیم به بازسازی آن ار دارید، سعی می‌کنند طرحی مناسب را به شما ارائه دهند؛ ضمن این که اگر نظری یا ایده‌ای داشته باشید، بدون شک از نظرات شما در اجرای طرح استفاده خواهند کرد. طراحان همچنین مصالح و متریال‌های مورد نظر برای بازسازی ساختمان را به شما معرفی خواهند کرد و شما می‌توانید طبق سلیقه یا اعتماد به کارشناس بهترین مصالح را انتخاب نمایید.

انتخاب محصول مورد نظر برای کاربرد در بازسازی

باید در نظر داشته باشید که علت بازسازی ساختمان تغییر بخش یا کل بنا بوده که نیاز به استفاده از متریال مستحکم و مقاوم در اجرای آن، حرف اول را می‌زند. بنابراین با در نظر گرفتن اینکه تصمیم به تغییر کدام بخش از منزل یا محل کار دارید، باید محصولی متناسب و کاربردی انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما استفاد از محصولات چند منظوره همچون محصولات سمنت برد یا محصولات ترموود یا چوب پلاست بوده که می‌توان در بازسازی داخلی یا خارجی به طور گسترده از آنها استفاده کرد و یکپارچگی خاصی در محیط ایجاد کرد.

شروع کار با توجه به مراحل قبل

پس از عبور تمامی مراحل بالا، حال نوبت شروع کار و بازسازی ساختمان طبق سلیقه شما و نیز طرحی ارائه شده توسط طراحان خواهد بود. ضمن اینکه برای اجرای این کار نیاز به تیم اجرایی حرفه‌ای دارید تا بتوانند به بهترین شکل ممکن بازسازی را شروع و به اتمام برسانند.

شرح خدمات بازسازی

خدمات بازسازی ساختمان چیست

خدمات بازسازی ساختمان بسیار گسترده بوده با توجه به این که تصمیم به تغییر بخش داخلی یا خارجی بنا را دارید، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که اصلی‌ترین موارد بازسازی را شامل می‌شود:

بازسازی داخلی ساختمان

بازسازی داخلی تجربه ایجاد فضایی جدید همراه با امکانات و ظاهری متفاوت است؛ در بازسازی داخلی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، میزان بودجه و هزینه‌ایست که برای این کار در نظر گرفته‌اید. این بازسازی عموما شامل مواردی همچون: تعویض کفپوش، استفاده از کاغذ دیواری یا نماپوش‌های حرفه‌ای و مدرن، نصب تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و غیره می‌شود. با توجه به این موارد می‌توان گفت بازسازی داخلی از کوچک‌ترین فضا در منزل یا محل کار یا تنها قسمتی از بنا را شامل می‌شود.

تعویض و بازسازی کف

بازسازی کف و تعویض پوشش سطحی بنا یکی از رایج‌ترین فعالیت‌ها بوده که با ورود محصولات جدید رو به پیشرفت است. استفاده از متریال‌های چند منظوره و کاربردی برای کف ساختمان که علاوه‌بر زیبایی، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد یکی از دلایل پوشاندن کف ساختمان به شمار می‌آید. در منزل اصولا از کفپوش‌های مدرن و چوبی استقبال می‌شود که با محصولاتی همچون: ترمووود، چوب پلاست یا چوب طبیعی اجرا می‌شود؛ انواع کفپوش سنگی نوین که جایگزینی مناسب برای سرامیک محسوب می‌شود نیز کاربرد فراوانی دارد. در ادارات یا مراکز تجاری یا حتی راهروهای مسکونی می‌توان از کفپوش سمنت برد برای پوشاندن کف بنا استفاده نمود که گزینه‌ای مناسب برای پروژه‌هایی در ابعاد بالاست.

 

شرح خدمات بازسازی

تعویض و بازسازی دیوار

دیوارپوش از دیگر مواردی بوده که که در بازسازی ساختمان مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرد. اگر تصمیم به اجرای نمای داخلی داشته باشید می‌توانید از محصولات متنوعی برای این منظور استفاده نمایید. ضمن این که در بسیاری موارد برای بازسازی دیوار منزل از بیشتر از محصولات کاغذ یا دیوارپوش‌های کاغذی استفاده می‌شود. اما در محل کار یا هتل‌ها و مراکز تجاری- اداری بیشتر از محصولات جدید و پرکاربرد که فضایی متفاوت ایجاد می‌کنند همچون: سمنت برد نما، نمای ترموود، نما چوب و … استفاده نمایید.

تعویض و بازسازی سقف

امروزه استفاده از سقف‌های کاذب برای پوشاندن سقف اصلی یکی از راه‌هاییست که در معماری داخلی و تغییر فضا تاثیر به سزایی دارد. به همین علت نیز محصولات متنوعی برای اجرا در سقف به بازار عرضه شده که انتخاب را برای کارفرمایان سخت نموده است. با این حال می‌توان با توجه به متریال استفاده شده در کف یا دیوار بنا، سقفی متناسب برگزید. یکی از راه‌هایی که در یکپارچگی و ایجاد هارمونی نقش آفرین بوده و هست، تغییر رنگ سقف یا اجرای انواع کاذب آن از جمله: سقف کاذب فایبر سمنت برد، سقف کاذب پی وی سی، سقف کاذب چوبی و … است. 

تعویض و بازسازی سرویش بهداشتی و حمام

در بازسازی یکی از مکان‌هایی که به شدت دست‌خوش تغییرات خواهد شد، سرویس بهداشتی و حمام است. توجه هب این نکته که این محیط قالبا با رطوبتی دائمی همراه است بنابراین استفاده از متریالی که با این شرایط سازگار بوده و طول عمر بالایی داشته باشید، بسیار اهمیت دارد. ضمن این که می‌توان از محصولی چند منظوره که علاوه‌بر سقف در کف و دیوارهای سرویس بهداشتی نیز کاربرد داشته باشد، استفاده نمود. 

بازسازی خارجی ساختمان

بازسازی خارجی ساختمان نیز همچون بازسازی داخلی بخش عمده‌ای را دربر می‌گیرد و شامل قسمت‌هایی از جمله: دیوارهای راهروها و مسیر رفت و آمد، درب ورودی ساختمان، نمای ساختمان، محوطه و … خواهد شد. اما اصلی‌ترین بازسازی خارجی همان نمای ساختمان و درب وردی به شمار می‌آید که امروزه مورد توجه کارفرمایان است. 

تعویض و بازسازی نما ساختمان

محصولات متنوعی برای این منظور در بازار وجود دارد، اما ۲ مورد اصلی برای انتخاب متریال به عنوان نمای ساختمان به طور اصلی دخیل هستند. یکی از آنها مجوز شهرداری برای اجرای محصول مورد نظر بوده که با توجه به دیگر نماهای منطقه برای ایجاد هماهنگی در چهره شهر تایید می‌شود. دیگری سلیقه کارفرما بوده که بعضا به برخی دلایل غیر قابل انجام است و به طور مستقیم بستگی به بنا و محلی که در آن قرار گرفته است دارد. از سری محصولات پرکاربردی که برای اجرا در نمای ساختمان مورد توجه است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ضمن این که انتخاب محصولاتی با دوام که قابلیت رنگ آمیزی داشته و یا با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگار هستند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. برخورداری از طول عمر بالا، وزنی نسبتا سبک که موجب نصب سریع نما خواهد شد نیز از موارد قابل توجه هنگام انتخاب محصول برای بازسازی نمای ساختمان هستند. 

بازسازی چیست و مراحل آن کدام است!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا