ارزانترین سقف ویلا، مدرن و مستحکم !

ارزانترین سقف ویلا، مدرن و مستحکم !

فهرست مطالب

ارزانترین سقف ویلا، مدرن و مستحکم !

همانطور که می‌دانید ویلا اصولا در مناطق خوش آب و هوا و خارج از شهر ساخته می‌شود. بعضا این سازه در داخل شهر نیز وجود دارد. اما بیشتر در بیرون از شهر برای برخورداری از هوای پاکیزه در دل طبیعت بکر این بنا را مشاهده می‌کنید. در کشور ما نیز ویلا در حاشیه شهرهای بزرگ و شمال کشور ساخته می‌شود. این مناطق عموما با برف و باران‌های پیاپی همراه هستند و از این رو استفاده از متریال‌های مناسب نه تنها در سقف ویلا که در نما و دیگر بخش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما چرا به سقف ویلا اشاره کردیم؟ این قسمت از ویلا را شاید بتوان مهم‌ترین بخش از بنا دانست. زیرا به طور دائم با عوامل فیزیکی- محیطی یعنی: باد، باران، برف و رطوبت در ارتباط است. به همین علت انتخاب محصولی که بتوان با شرایط آب و هوایی این چنینی سازگار باشد، قطعا کاری دشوار بوده و نیاز به بررسی دارد. یکی از راه‌هایی که ویلا را در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت و عوامل فیزیکی- محیطی مستحکم می‌نماید، کابررد سقف شیروانی یا همان سقف شیبدار است.

این نوع سقف توسط مهندسین سازه طراحی خواهد شد تا بتواند به بهترین شکل در برابر موارد ذکر شده مقاومت بالایی داشته باشد. با توجه به اینکه از لحاظ معماری توجه به زیباسازی ویلا در کنار کاربرد مصالح مقاوم و مستحکم از اهمیت بالایی برخوردار است، بیشتر مهندسین سعی می‌کنند تا متریال‌های نوین و البته چند منظوره را بکار برند. خوشبختانه این روزها وجود محصولات نوین همچون سمنت برد کا را بیش از پیش آسان نموده است. با این مطلب از وی سمنت همراه باشید.

ارزانترین سقف ویلا

سقف ویلا را با متریالی مقاوم اجرا کنید!

سمنت برد یا ورق سیمانی از سری محصولات نوینی به شمار می‌آید که امروزه در صنعت ساختمان نیز کاربرد اساسی دارد. شاید در کشور ما این متریال نوپا و نوظهور باشد، اما در کشورهای پیشرفته سالیان زیادیست که از فایبر سمنت برد در زمینه‌های متعددی استفاده می‌شود. اصلی‌ترین کاربرد فایبر سمنت برد در کشورهای پیشرفته سایدینگ نوعی نمای ساختمان است که طرفداران بسیاری دارد. با این حال محصول چند منظوره بوده علاوه‌بر سایدینگ در مواردی زیر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد:

کفپوش سمنت برد

نماپوش سمنت برد

سایدینگ سمنت برد

سقف کاذب سمنت برد

سقف شیروانی سمنت برد

برخورداری از ضخامت‌ها متفاوت در تولید این متریال، موجب تغییر کاربری آن خواهد شد. از این‌رو شما می‌توانید در بخش‌های ذکر شده از ورق سیمانی در ساختمان سازی استفاده کنید. اما سمنت برد سقف شیروانی بهترین انتخاب برای اجرا در سقف ویلاست. علت این امر مقاومت بالای متریال در برابر عوامل فیزیکی- محیطی از جمله: برف و باران، باد و طوفان است.

ورق سیمانی در صورتی که در سقف ویلا استفاده شود، اینی بنا را افزایش داده و آن را در برابر هرنوع شرایط اقلیمی مقاوم می‌نماید. ضمن اینکه از لحاظ ظاهری بسیار ساده و در عین حال شیک است. این محصول بر پایه سیمان، آب و الیاف‌های طبیعی و بعضا مصنوعی تولید می‌شود. به همین علت ظاهری سیمانی شکل دارد که در عین سادگی بسیار متفاوت است.

چرا برای سقف ویلا از سمنت برد استفاده کنیم؟

از آنجایی که سمنت برد مزایای بسیاری دارد، می‌توان گفت در مقایسه با مصالحی که برای اجرا در سقف ویلا مورد نظر است، انتخاب بهتری به شمار می‌آید. در اینجا به بخشی از مزایای این محصول اشاره خواهیم کرد.

سقف ویلا مدرن

اجرای محصولی دوستدار محیط زیست در سقف ویلا

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که استفاده از ورق سیمانی یا سمنت برد در کشورهای پیشرفته مرسوم شده است، دوستدار محیط زیست بودن این متریال است. برای تولید فایبر سمنت برد به طبیعت هیچ گونه آسیبی وارد نخواهد شد. ضمن اینکه از مواد شیمیایی نیز در پروسه تولید آن استفاده نمی‌شود و همین باعث شده تا سمنت برد به عنوان محصولی پایدار به جهان معرفی شود. این حس که شما در طراحی و ساخت ویلا یا بنای دیگر بتوانید از متریالی پایدار و دوستدار محیط زیست استفاده کنید، تحسین برانگیز است.

اجرای محصولی با نصب سریع و آسان در سقف ویلا

از دیگر مزایای سمنت برد یا ورق سیمانی، روش نصب و جرای آن است. این محصول به به روش سنتی که به روش خشک و بدون نیاز به هرگونه آب و ملات اجرا خواهد شد. همین امر باعث افزایش سرعت در نصب شده و کار را بیش از پیش آسان خواهد کرد. از این‌رو می‌توانید در کمترین زمان ممکن سقف ویلا را با ورق سیمانی به صورت شیروانی اجرا نمایید. ظاهر ساده و متفاوت این محصول تاثیر به سزایی در زیباسازی ویلا خواهد داشت. ضمن اینکه می‌توانید نمای ویلا را نیز با سمنت برد اجرا کرده و هارمونی خاصی بوجود آورید.

اجرای محصولی مستحکم با طول عمر بالا در سقف ویلا

از دیگر مواردی که هنگام اجرای سقف شیروانی برای ویلا باید در نظر گرفته شود، استحکام محصول همراه با طول عمر بالای آن است. این محصول امتحان خود را در شرایط آب و هوایی نا مساعد به بهترین شکل ممکن پس داده است. بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر از سمنت برد در اجرای سقف شیروانی برای ویلا استفاده کنید. غیر قابل نفوذ بودن آب و رطوبت، همینطور مقاومت بالای آن در برابر اشعه خورشید یا باد و طوفان آن را انتخابی مناسب برای اجرا در سقف ویلا خواهد کرد.

اجرای محصولی مقرون به صرفه در سقف ویلا

هزینه یکی از موارد قابل توجه برای مهندسین ساخت و ساز است. بنابراین یافتن محصولی که در کنار مزایای بی‌شمار از قیمت مناسب برخوردار باشد، برای معماران و مهندسان ایده‌آل است. فایبر سمنت برد یا ورق سیمانی الیاف دار در مقایسه با سایر مصالح به خصوص مصالح سنتی از قیمتی قابل قبول و مقرون به صرفه برخوردار است.
در هر صورت امروزه در کشور ما این محصول تولید کنندگان زیادی نداشته و علت آن نوپا بودن متریال است. با این حال باید بدنبال بهترین افراد برای نصب و اجرای ورق سیمانی الیاف دار یا فایبر سمنت برد باشید.

ارزانترین سقف ویلا، مدرن و مستحکم !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا